בלווטניק מכבס בתוך הבית: רשת גולף במו"מ לרכישת כיתן

גולף, הנמצאת כמו כיתן בשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, הודיעה כי היא בוחנת את רכישת חברת הטקסטיל המפסידה

אחרי מספר ניסיונות כושלים למכירת חברת הטקסטיל כיתן, פועלת כעת קבוצת כלל תעשיות (כת"ש) שבשליטת לן בלווטניק לממש את החזקתה בחברה באמצעות עסקת בעלי עניין: רשת האופנה גולף , הנמצאת אף היא בשליטת כת"ש, הודיעה הבוקר (ב') כי היא מנהלת משא-ומתן מול בעלת השליטה לרכישת פעילותה של כיתן.

בגולף ציינו כי "לצורך בחינת כדאיות העסקה וניהול המשא-ומתן מלווה את החברה ועדה בלתי תלויה שהוקמה על-ידי דירקטוריון החברה", וכי בשלב זה אין ודאות בנוגע לחתימה על הסכם.

בעבר נמכרו מוצריה של כיתן ברשת גולף, אולם שיתוף-הפעולה בין החברות נפסק לפני כמה שנים בעקבות חילוקי דעות.

כיתן מייצרת מוצרי טקסטיל לבית מאז 1958, ובשנים האחרונות, כמו חברות טקסטיל ישראליות נוספות, היא מתקשה להתמודד עם עלויות הייצור ועם התחרות מול שווקים זולים יותר.

כך, ב-2012, כחודשיים לאחר העברת השליטה בכת"ש מקבוצת אי.די.בי לידי בלווטניק, הודיעה כיתן על הפסקת הייצור בישראל ועל סגירת המפעל בדימונה, אחרי תקופה ארוכה של נסיגה בפעילותו וצמצום מצבת העובדים בו. מאז עברה החברה לידיו של בלווטניק, נעשים ניסיונות למכירתה.

על רקע מצבה, כיתן מהווה היום חלק זניח מהפורטפוליו של כת"ש, ושוויה בספרי כת"ש עמד בסוף 2013 על 15 מיליון שקל בלבד. בסיכום שנתי הסבה כיתן לכת"ש הפסד של 2 מיליון שקל - המהווה צמצום ניכר ביחס להפסדים של מצטברים של 32 מיליון שקל שרשמה בשנתיים הקודמות (2011-2012).

עוד עולה מדוחות כת"ש ל-2013 כי בתחילת השנה שעברה היא העמידה ערבויות של 19 מיליון שקל לבנקים בגין התחייבויות כיתן לאותם בנקים. בלווטניק, נזכיר, מחק את מניית כת"ש מהמסחר בשנה שעברה בהשקעה של כ-1.2 מיליארד שקל, לפי שווי חברה של כ-2.5 מיליארד שקל.

שנה טובה לגולף

אסתר אלדן, מנכ"לית כיתן, מסרה היום כי "רשת כיתן הגיעה לשלב בו הכיוון האסטרטגי צריך להיות קפיצת מדרגה והמשך התרחבות לרשת גדולה יותר, או לחילופין רכישה או חיבור עם שותף אסטרטגי".

עוד הוסיפה אלדן כי "על רקע עלויות הייצור בישראל שהלכו והתייקרו ושהביאו לצמצום ולבסוף להפסקת הייצור בישראל - כמו מרבית החברות בארץ - הקימה החברה בשנים האחרונות רשת קמעונאית למכירת מוצרי טקסטיל לבית תחת המותג כיתן, וכיום הרשת הקמעונאית בישראל מונה 25 חנויות".

הרוכשת, גולף, נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כחצי מיליארד שקל, אחרי עלייה של 36% שרשמה המניה בשנה האחרונה, כשכת"ש מחזיקה ב-62% מהונה.

גולף פועלת בתחום אופנת ההלבשה ומציעה מגוון מותגים בנוסף למותג גולף, בהם מקס מורטי, פולגת, אינטימה וספרינט. כן מחזיקה החברה, המנוהלת על-ידי אלי מיזרוח, בפעילות בתחום אופנת הבית, ובין המותגים המוכרים שם נמנים גולף אנד קו, גולף בייבי, גולף קידס וטוליפ. יו"ר גולף הוא אהרון מידן.

ב-2013 נהנתה גולף מירידה בשער הדולר וצמצום הוצאות, שתרמו לשיפור הרווחיות שלה, ובסיכום שנתי עלה הרווח הנקי שלה ב-4.5% ל-50 מיליון שקל. זאת, למרות שמחזור ההכנסות שלה נותר ללא שינוי מהותי, ברמה של 691 מיליון שקל.