אנלייט וקרן נוי ישקיעו עד 60 מ' ש' בפרויקט אגירה שאובה

הפרויקט, שנמצא בשלבי ייזום ופיתוח, צפוי לייצר חשמל בהספק של עד 340 מגוואט ■ היקף ההשקעה הסופי מותנה בשיעורי התשואה שיניב הפרויקט

חברת האנרגיה הירוקה אנלייט ממשיכה לפעול להרחבת פעילותה, והיום דיווחה על הסכם שחתמה יחד עם קרן התשתיות הפרטית נוי, להשקעה משותפת שתוכל להגיע עד 60 מיליון שקל בפרויקט אגירה שאובה.

מדובר בפרויקט בכוכב הירדן שבצפון הארץ, ובמסגרת ההסכם ירכשו אנלייט וקרן נוי את חלקם של אורי רודד, מיכאל ויוחנן רטנר, המחזיקים 19% מהפרויקט באמצעות חברת טריפל R. הפרויקט נמצא כיום בשלבי ייזום ופיתוח, וצפוי לייצר חשמל בהספק של עד 340 מגוואט.

רכישת חלקם של השותפים הנוכחיים, אם תצא לפועל, תתבצע במועד הסגירה הפיננסית של הפרויקט. יתר השותפים בפרויקט הם חברת תהל מקבוצת קרדן וזרוע פעילות המים של האצ'יסון, שבעבר החזיקה בפרטנר. לפי הערכותיהן של אנלייט וקרן נוי, היקף ההשקעה הכולל שלהן ברכישה ינוע בטווח של 14-60 מיליון שקל.

היקף ההשקעה הסופי מותנה בשיעורי התשואה שיניב הפרויקט, אשר כיום עוד מוקדם להעריכם, וההסכם כולו מותנה בהשגת יעדי תשואה לרוכשים, שייקבעו במועד הסגירה הפיננסית של הפרויקט. הפרויקט המדובר מתוכנן להפיק חשמל באמצעות אגירה שאובה, הפועלת על עקרון הידרו-אלקטרי, ובו שני מאגרי מים, עליון ותחתון, המחוברים על ידי צינור לחץ, המעלה מים למאגר העליון ומשחרר אותם למטה כדי לייצר חשמל.

פרויקט זה נחשב למורכב למדי, וכרוך בהשקעה גדולה, וב-2013 ניהלו השותפים בו מגעים לקבלת מימון בהיקף של עד 300 מיליון דולר מבנק הפועלים.

פרויקט נוסף של אנרגיה שאובה מקימה קבוצת PSP שבבעלות שיכון ובינוי, קבוצת אלקטרה וחברת א.ר.ז חשמל, באזור הגלבוע, במימון בנק לאומי.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, מסר היום כי החברה "מרחיבה את פעילותה לענף נוסף בתחום האנרגיה הירוקה, אשר הפעילות בו הולכת וגוברת". אנלייט אנרגיה, מקבוצת יורוקום שבשליטת שאול אלוביץ', פועלת בתחום האנרגיה הירוקה ונסחרת בבורסה לפי שווי של כ-260 מיליון שקל, אחרי זינוק של 120% בערכה בשנה האחרונה.