אורמת בוחנת מכירת נתח משמעותי מפעילות תחנות הכוח

הנהלת החברה ציינה כמה פעמים במהלך שיחות ועידה שקיימה בשנה האחרונה כי היא בוחנת מהלך של מכירת חלק מהפעילות

חברת אורמת , שבשליטת קרן פימי ומשפחת ברוניצקי, בוחנת מכירת נתח משמעותי של עשרות אחוזים מפעילות תחנות הכוח שלה לגופים פיננסים. גורם המקורב לאורמת אמר ל"גלובס" כי מדובר בתחנות כוח המניבות תזרים מזומנים יציב ולטווח ארוך ולכן יש התעניינות של גורמים שונים במהלך.

נציין כי הנהלת החברה ציינה כמה פעמים במהלך שיחות ועידה שקיימה בשנה האחרונה כי היא בוחנת מהלך של מכירת חלק מהפעילות על מנת להכניס לקופתה מזומנים שישמשו אותה להשקעות בפעילויות נוספות.

מכירה של עשרות אחוזים מפעילות תחנות הכוח עשויה להכניס לאורמת סכום המוערך ב-150-250 מיליון דולר.

החברה צפויה לפרסם היום הודעה בנושא. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי לא מדובר במשא ומתן מתקדם או עסקה שעומדת להחתם בימים הקרובים.

‎‎אורמת הודיעה לפני כחודשיים וחצי על מינויו של יצחק אנג'ל למנכ"ל החברה ולמנכ"ל החברה הבת, אורמת טכנולוגיות. אנג'ל הצטרף לחברה ב-1 באפריל ויחל לכהן בתפקיד המנכ"ל ב-1 ביולי. הוא יחליף בתפקיד את דיתה ברוניצקי, מייסדת אורמת (לצד בעלה יהודה) שהודיעה על פרישתה בנובמבר האחרון, לאחר 50 שנה בחברה.

אורמת פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית בשני אופנים: תחום המוצרים, שבו היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, מקבלת תשלום ויוצאת מהעסקה; ותחום החשמל, שבו היא משמשת גם בעלים של תחנות הכוח, ונהנית מהתזרים השוטף שהתחנות מייצרות. החברה נסחרת בת"א בשווי של כ-2.95 מיליארד שקל, ואילו החברה הבת, אורמת טכנולוגיות (בה מרוכזת כל פעילות הקבוצה), נסחרת בניו יורק.