יציבות במט"ח: הדולר והאירו נחלשו קלות מול השקל

שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע בירידה של כ-0.1% ל-3.466 שקלים והאירו היציג ירד בכ-0.1% ל-4.802 שקלים

יום המסחר בשוק המט"ח (ג') התנהל תוך המשך החלשות של הדולר מול השקל. שערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע בירידה של כ-0.1% ל-3.466 שקלים והאירו היציג ירד ב-0.1% ל-4.802 שקלים.

הבנק המרכזי היפני הודיע היום כי הוא מותיר את המדיניות המוניטארית על כנה. כלומר הבנק ימשיך לרכוש אג"ח בהיקף של כ-60-70 טריליון ין בשנה. בכך הבנק למעשה מאותת לשווקים כי כלכלת יפן עלתה על מסלול ההתאוששות.

כעת, המשקיעים ממתינים להצהרת הריבית של הפד, שלפי התחזיות בשוק לא יעלה את הריבית וימשיך לסגת ממדיניות ההקלה הכמותית תוך שהוא מפחית את רכישות האג"ח החודשיות ב-10 מיליארד דולר נוספים (ב-21:00 שעון ישראל).

מעבר לכך, בארה"ב יתפרסמו היום שטף נתונים מהותיים, ביניהם סקר ה-ADP ואומדן הצמיחה. ה-ADP צפוי להצביע על תוספת של כ-203 אלף משרות בסקטור הפרטי בארה"ב באפריל. אומדן הצמיחה צפוי לעמוד על 1.2%.

היום התפרסם ביפן מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שירד לרמה של 49.4 נקודות בחודש אפריל, לעומת 53.9 נקודות במארס. רמה זל מתחת ל-50 נקודות, נזכיר, מעידה על התכווצות בפעילות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בשווקים ממתינים כעת לאירועי המפתח שיתקיימו היום ובהמשך השבוע בארצות הברית. היום אחר הצהריים צפויים להתפרסם בארצות הברית נתוני התמ"ג לרבעון הראשון ומאוחר יותר הערב יפרסם הבנק הפדרלי את החלטת המדיניות החודשית שלו. נתוני התמ"ג צפויים להצביע על ירידה בקצב הצמיחה ברבעון הראשון של 2014 ל-1.4%, וזאת בעיקר בעקבות החורף הקשה שפקד את ארצות הברית. אם לא יהיו הפתעות, השפעת הדוח צפויה להיות מתונה למדי, וזאת מאחר שבתקופה האחרונה אנו עדים למגמת שיפור בנתוני המקרו בארצות הברית והתאוששות מנזקי החורף".

"המשקיעים יישאו את עיניהם בעיקר לישיבת הבנק הפדרלי. הבנק צפוי להודיע על צמצום נוסף של 10 מיליארד דולר בהיקף רכישות האג"ח החודשי. ואולם, בשווקים יתמקדו בעיקר בהצהרת המדיניות כדי ללמוד האם הבנק הפדרלי אכן מתכוון להעלות ריבית בעתיד הקרוב. אם אכן יחזור הבנק על רמיזותיו כי העלאת ריבית צפויה להתבצע כבר במחצית הראשונה של 2015, הדולר צפוי להתחזק. מנגד, אם נראה נסיגה מהרטוריקה הניצית שהציגו חברי הבנק באחרונה, הדולר יאבד מהמומנטום של השבועות האחרונים. מכלול האירועים הללו יכתיבו בימים הקרובים את המסחר העולמי בדולר, וגם למול השקל".