תושבי גבעת עמל יפגינו מחר מול הבורסה ליהלומים

התושבים יפגינו נגד משפחת כוזהינוף, שרכשה את המגרש מידי הבעלים, משפחת אברמוביץ ומשפחת זייתוני

מאבקן של 30 המשפחות בשכונת גבעת עמל ב' כנגד רוכשי הקרקע בצפון השכונה, משפחת כוזהינוף, מתחמם. מאז רכשה משפחת היהלומנים כוזהינוף את המגרש מידי הבעלים, משפחת אברמוביץ ומשפחת זייתוני, בפברואר האחרון מצאו עצמן 30 המשפחות במציאות חדשה במסגרתה פיצוי שהובטח להם בעבר נגוז ובמקומו מתעתדים הבעלים החדשים לחדש את התביעות שהוקפאו נגדן.

בשבועיים האחרונים קיימו נציגי המשפחות הפגנות מול בית משפחת כוזהינוף בשיכון ותיקים בעיר רמת גן בטענה כי הם לא מקיימים איתם כל משא ומתן על פיצוי עתידי שלטענתם מגיע להם. נציגי המשפחות נשאו שלטים עליהם נכתב: "ביבי אנו זועקים לעזרה", "יהודי לא מגרש יהודי" ו"גבעת עמל דורשת פיצוי הוגן". בנוסף, פיזרו המפגינים פליירים בבתי השכנים בשכונה בהם נכתב בין היתר כי: "לפני שימוש בכח יש להיכנס להידברות ומשא ומתן עם התושבים, לא יהיה פינוי ללא פיצוי הולם, הכסף הרב בו טובלת המשפחה אינו נותן לה ערובה להתנהגות בלתי מוסרית וחסרת רסן".

במקביל, מתארגנת כעת הפגנה נוספת שעתידה להתקיים מחר (ה') אל מול משרד הבורסה להיהלומים ברמת גן. הפגנה זו עתידה להתקיים בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים.

נציגי משפחת כוזהינוף סרבו להתייחס לנושא ההפגנות והטענות לפיצוי ומסרו כי בעוד מספר שבועות יוצאו צווי פינוי ובכוונתם לחדש את התביעות כנגד התושבים שהוקפאו. נכון להיום כנגד ארבע משפחות בחלק זה של השכונה קיים כבר פסק דין לפינוי וצווי פינוי וכנגד אחרים מוגשות תביעות. נזכיר כי רק לאחרונה מומשו מספר צווי פינוי בגבעת עמל ב', בחלק אחר של השכונה בו מחזיקה קבוצת תשובה. מאות שוטרים הגיעו לפנות מספר משפחות שבסופו של דבר הגיעו להסדר כספי לפיצוי בגובה של כ-1.7 מיליון שקל למשפחה.

כזכור, משפחת כוזהינוף, בעלת חברת 'יהלומי בראשית' חתמה על הסכם לרכישת הקרקע בגבעת עמל ב' מידי הבעלים בחודש פברואר בעבור כ-200 מיליון שקל. הרכישה בוצעה לאחר שבמשך חודשים ארוכים קיימה "אור סיטי נדל"ן" של ענבל אור משא ומתן לרכישת הקרקע באמצעות הסכם אופציה. במסגרת אותו משא ומתן הגיעה האחרונה להסכמות מול המחזיקים בקרקע בנוגע לפיצוי שיקבלו באם תרכוש את הקרקע בסופו של דבר. ההסכם התייחס לכל אחת מהמשפחות ולשטח בו היא מחזיקה והסתכם בכ-80 מיליון שקל פיצוי בסך הכל. בעקבות ביטול המשא והמתן בין אור לבעלי הקרקע בוטל גם הסכם הפיצוי שהיה מותנה ברכישת הקרקע והוצאת היתרי בנייה לפרויקט המגורים.