מיטב דש ממליץ על כיל: קנו המניה, אי הוודאות תוסר בקרוב

בית ההשקעות מיטב דש חוזר לעקוב אחר מניית כיל עם המלצת "תשואת יתר" תחת מחיר יעד של 35 שקל: "המלצות הביניים של ששינסקי 2 ישרטטו קו תחתון"

כשנה וחצי לאחר שמיטב דש חדל לסקר את מניית כיל , חוזרים בבית ההשקעות לעקוב אחר המניה. בעבודת אנליזה אופטימית שהגיעה לידי "גלובס", ניתנת למניית חברת הדשנים מקבוצת החברה לישראל המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 35 שקל, כ-16.5% מעל שער הפתיחה היום בבורסה.

בשוק מעריכים כי ועדת ששינסקי 2, בראשות פרופ' איתן ששינסקי, הבוחנת את מדיניות התמלוגים ממשאבי הטבע של המדינה, תפרסם את מסקנות הביניים שלה לאחר יום העצמאות הקרוב.

"כיל כנראה הולכת לשלם בסופו של יום יותר תמלוגים למדינת ישראל, בין אם באשלג ובין אם בברום", כותב האנליסט אמיר אדר. הוא מוסיף, כי מבחינה זו "החדשות הטובות הן שבקרוב נקבל בהירות בנוגע לעוצמת המכה - סמן תחתון להערכות השווי - דבר שיסיר את הערפל הרגולטורי המשפיע גם על תמחור כיל ביחס למתחרותיה". דבר זה נכון גם לגבי סוגיית כריית הפוספטים בשדה בריר, שטרם הוכרעה.

נוסף על כך סבור אדר כי מחירי האשלג העולמיים מתחילים להתייצב על טווח של 350-400 דולר לטונה, וזאת לאחר שירדו, בכ-25%, לכיוון 300 דולר לטונה, בעקבות הכרזתה מיולי האחרון של אורלקלי הרוסית, יצרנית האשלג השנייה בגודלה בעולם, על יציאתה מקרטל BPC המשותף לרוסיה ולבלארוס.

"תעשיית האשלג צפויה לשנות פניה בעשור הקרוב; גידול משמעותי בעודף ההיצע, לצד שינוי באופי השחקנים, יובילו למצב שבו יחסי הגומלין בענף ישתנו". מבחינה זו נציין את השינוי האסטרטגי שעליו הכריזה כיל, כשבכוונתה להגדיל את יכולת התחרות שלה בענף האשלג, המהווה כ-60% מסך מכירותיה, לצד הפחתת התלות בו.

"שוק האשלג זועק קונסולידציה; ללא התערבות ממשלתית כיל כבר מזמן הייתה נמכרת. כעת עליה להחליט איזו מבין שאר פעילותיה תגדיל על-ידי רכישות: פוספטים, מוצרי תכלית או אולי אפילו מוצרי חנקן".

בהקשר לכך מוסיף אדר, כי הרישום הצפוי בניו יורק של מנייתה, תוך כוונת החברה האם - החברה לישראל - למכור כ-7% ממניות החברה, "אינו תורם בלשון המעטה להיחלשות הלחץ על המניה בטווח הקצר. בטווח הארוך מהלך שכזה צפוי לסייע לחברה לביצוע רכישות".