חמאס: למרות הפיוס עם פת"ח, לא נפרק את הזרוע הצבאית

גלי צה"ל: בארגון הטרור שוללים את הפרסום בעיתון הלונדוני "אל קודס אל-ערבי" כי בכוונתם לפרק את הזרוע הצבאית או למזג אותה עם הרשות הפלסטינית במסגרת הפיוס עם פת"ח

בארגון הטרור חמאס הבהירו אמש כי אין בכוונתם לפרק את הזרוע הצבאית, הפועלת בעיקר ברצועת עזה, במסגרת הפיוס עם פת"ח. בחמאס שללו גם את האפשרות שהזרוע הצבאית של הארגון תתמזג עם הרשות הפלסטינית - כך מדווחים בגלי צה"ל.

"הדיבורים האלה אף לא ראויים לתגובה", אמר בכיר בתנועה לאתר החדשות האמריקאים אל-מוניטור, "גדודי אל-קסאם היו קיימים לפני בוא הרשות, והם ישמרו בידם את זכות ההחלטה העצמאית בנוגע למאבק בישראל".

הכחשותיהם של אנשי חמאס באים על רקע הפרסום בעיתון "אל קודס אל-ערבי", היוצא לאור בלונדון, לפיו מנגנוני הביטחון של הארגונים יאוחדו במסגרת הסכם הפיוס בין הצדדים. בתוך כך, נציגו של אבו מאזן, עזאם אל-אחמד, שוהה כעת בעזה במסגרת המגעים להקמת ממשלת האחדות.

לפני פחות משבועיים חתמו ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, ונציגו של ראש הפת"ח אבו מאזן, עזאם אלאחמד, על הסכם פיוס ועל הקמת ממשלת אחדות. אמנם לא מדובר בהסכם חדש, אלא במימוש של הסכמים קיימים, אך כשעצם יישום ההסכמים היה מוטל בספק - מימושו הלכה למעשה משנה את יחסי הכוחות במזרח התיכון ומפריעה להמשך קיומו של משא ומתן בין ישראל לפלסטינים.