"דוח זכויות האדם" של צפון קוריאה: "ארה"ב - גיהנום"

הממשל הצפון קוריאני, אחד האכזריים והדכאניים בתבל, הרשה לעצמו לערוך דוח על הפרת זכויות אדם בארצות-הברית ■ העוני, האבטלה והפשע הביאו את קוריאה הצפונית למסקנה: "החיים בארצות-הברית הם גיהנום"

בקוריאה הצפונית, אולי המדינה הדיקטטורית והאכזרית בעולם, לא אהבו את הטפות המוסר מהאו"ם ומארצות-הברית - דוח של המערב קבע כי במדינה כולאים אזרחים במחנות ריכוז, מוציאים להורג בציבור ומענים אסירים. אז בתגובה לדוח, הם חיברו מסמך משלהם בו קבעו כי "החיים בארצות-הברית הם גיהנום עלי אדמות".

בפייסבוק בדוח שחיברה פיונגיאנג מופיעים נתונים חלקיים על כמה מהנושאים השנויים במחלוקת בפוליטיקה האמריקאית, דבר המוכיח בקיאות מפתיעה של הצפון קוריאנים במתרחש בתוך ארצות-הברית.

המסמך עוסק בהאזנות הממשל לאזרחים, זמינות של כלי נשק ותקריות ירי, שיעור האסירים הגבוה באוכלוסייה, האבטלה, העוני ומחירי הדיור הגבוהים. כל זאת הביא את הממשל בצפון קוריאה להגדיר את ארצות-הברית כ"מפרה הגדולה בעולם של זכויות אדם".

זו אינה הפעם הראשונה שהממשל בפיונגיאנג מרשה לעצמו להתבטא באופן לא ממש דיפלומטי, בלשון המעטה, כלפי ארצות-הברית וכלפי השכנה-אויבת קוריאה הדרומית. בשבוע שעבר, לאחר שנשיא ארצות-הברית ברק אובמה ונשיאת קוריאה הדרומית פאק גון-הייה פרסמו הודעה משותפת נגד קוריאה הצפונית, פרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של פיונגיאנג הודעה בה כינתה את פאק "זונה שמתחננת בפני הביריון שלה שיכה מישהו".

לפני כשנתיים כינו בקוריאה הצפונית את נשיא קוריאה הדרומית לי מיונג באק "חלאה אנושית" ו"מטומטם עם שני מגה בייט של ידע במדע וטכנולוגיה".