המלצה: קנו מניות פלוריסטם - צפויה לזנק בכ-67%

בנק ההשקעות MLV: "אנו מאמינים כי מענק המדען הראשי ואישור ה-FDA וה-EMA למתקן ייצור תאי הגזע בחיפה, מעניקה לפלוריסטם את היכולת לבצע ניסויים קליניים גדולים"

בנק ההשקעות האמריקאי MLV מעניק למניית פלוריסטם מחיר יעד של 6 דולר ל-12 החודשים הקרובים, לעומת מחיר סגירה של 3.58 דולר בוול סטריט ביום שישי. כלומר, פער של כ-67%.

בסקירה שהוציא בית ההשקעות הוא מציין כי המענק שקיבלה אמור לכסות את ההשקעה במחקר ופיתוח בשנה הקרובה (2014). "אנו מאמינים כי מענק המדען הראשי ואישור ה-FDA וה-EMA למתקן ייצור תאי הגזע בחיפה, מעניקה לפלוריסטם את היכולת לבצע ניסויים קליניים גדולים", נכתב בסקירה.

בשבוע שעבר קיבלה פלוריסטם את אישור המדען הראשי לקבלת מענק בהיקף של כ-14.6 מיליון שקל.

כלכלני MLV מציינים כי התחלת הניסוי בפאזה 2 של פלוריסטם בדרום קוריאה באינדיקציה של צליעה בינונית לסירוגין (IC), והציפיה לקבלת מעמד תרופת יתום לרעלת הריון עשויים להוות זרז למניה של פלוריסטם ברבעון הקרוב.

בסקירה של MLV מציינים כי אישור מתקן הייצור של פלוריסטם מהרשויות הרגולטוריות בארה"ב ואירופה מהוות אבני דרך חשובות ומאשררות שהחברה יכולה לבצע ניסויים נרחבים וכמו כן מעניקות תוקף לפלטפורמת הייצור של פלוריסטם ככזאת המסוגלת לייצור מסחרי עבור תכניות של ריפוי תאי.

בסקירה מצויינת כניסתה של פלוריסטם לאינדיקציה של רעלת הריון והאישור הצפוי של ה-FDA להתחלת ניסוי בפאזה 1 לקראת סוף השנה. בשל מחזור הניסוי הקצר ברעלת הריון (הארכת ההיריון ביומיים נחשב למשמעותי והארכה של שבוע נחשב למשמעותי מאוד) תוצאות הניסוי צפויות ברבעון הראשון של 2015. נזכיר כי במאי 2013 הודיעה החברה על תוצאות טובות בניסויים פרה קליניים שבחנו את השפעת תאי הגזע מהשלייה על בעלי חיים שבהם יצרו מצב המדמה רעלת הריון בבני אדם. המחקר הראה כי שימוש חד פעמי בתאי הגזע מהשלייה במהלך ההיריון הצליח להחזיר את לחץ הדם ותפקוד הכליות לרמות נורמליות באופן בטוח ויעיל בקרב עכברות שסבלו מרעלת הריון, ללא כל השפעה שלילית על האם או העובר.

בנוסף מציינים בבית ההשקעות כי קידום החקיקה בתחום הרפואה המשקמת בסנאט האמריקאי בשנה הנוכחית עשוי להאיץ את התוכניות והמימון בתחום רפואת התא.