ההצבעה באי.די.בי לגבי מכירת כלל ביטוח נדחתה למחר

(עדכון) - אחד מבעלי השליטה באי.די.בי שלח מכתב לדירקטוריון ובו הוא הביע התנגדות נחרצת למכירת כלל לקבוצה הסינית ■ אלשטיין: "קבוצת הרוכשים הסינית תמרנה בחוכמה את דירקטוריון החברה ודחקה בו לקחת החלטה חפוזה"

ההצבעה באי.די.בי לגבי מכירת כלל ביטוח נדחתה למחר (ב'), כך הוחלט בפגישת דירקטוריון אי.די.בי. הערב. אדוארדו אלשטיין, אחד מבעלי השליטה באי.די.בי, ניסה עד הרגע האחרון להשפיע על תוצאות ההצבעה של דירקטוריון אי.די.בי פתוח, שהתכנס הערב בנוגע למתן אופציה נוספת לעסקת מכירת כלל ביטוח לקבוצה הסינית.

כנגד קבוצת הרוכשים הסינית טוען אלשטיין כי היא "תמרנה בחוכמה את דירקטוריון החברה ודחקה בו לקחת החלטה חפוזה תוך שהיא מציבה אולטימטום לעסקה... חברי דירקטוריון אי.די.בי פתוח מוצאים את עצמם כעת תחת לחץ קיצוני ואיומים לא לגיטימיים שנעשו על ידי הנציגים של הרוכש (הקבוצה הסינית א' פ'), ושל נושי אי.די.בי אחזקות שמיוצגים על ידי אותו משרד עורכי הדין שמייצג את הרוכש (הכוונה היא למשרדי מיתר א' פ'), כאשר מנגד עליהם, להסכים או לאולטימטום של הרוכש או להיות חשופים לתביעות עתידיות על כך שלא נתנו את הארכה המבוקשת לעסקה".

אלשטיין מוסיף פניה אישית לחברי הדירקטוריון: "שאלו את עצמכם - האם זה סביר? אם הרוכשים באמת נחושים בדעתם לסיים את העסקה בהצלחה או שמא הם מכתבים עתה תנאים בלתי סבירים לחברה".

לטענתו מתן ארכה נוספת תביא לכך שאי.די.בי פתוח תאלץ לקחת הלוואות גישור על מנת לעמוד בהתחייבויותיה העתידיות, דבר שיביא להתערבות הגורמים הבנקאיים ולהעמדת החברה פתוח בסיכון משמעותי.

זאת ועוד, אלשטיין סבור כי אם הקבוצה הסינית נחושה בדעתה, הרי שגם אם לא תקבל את ההארכה המבוקשת אין מניע שימשך המו"מ מולה, דבר שיצביע על מחויבותה לעסקה.

תגובת משרד עו"ד מיתר: "אנו מאמינים בלב שלם שעסקת כלל ביטוח נכונה וטובה לבעלי השליטה באי.די.בי, לרוכשים, לחברה ולציבור לקוחותיה וכמובן לקבוצת הרכישה הסינית. העסקה הזו מיטיבה משמעותית את המצב התזרימי של אי.די.בי ושל מחזיקי האג"ח שלה, והינה מתבקשת על רקע יישום חוק הריכוזיות, שמחייב הפרדה בין נכסים פיננסיים לריאליים. מתפקידנו להביא את מלוא המידע והשיקולים השונים, ואנו עושים זאת על פי חוק, במקצועיות ובשקיפות מלאה, תוך הערכה רבה לבעלי השליטה באי.די.בי ולחברי הדירקטוריון שלה".