בינו ומשפחת ליברמן מכרו עוד מניות פז ב-265 מיליון שקל

חלקו של בינו בעסקה עמד על כ-236 מיליון שקל, והחלק של שותפיו, משפחת ליברמן, עמד על 29 מיליון שקל

צדיק בינו ממשיך לממש נתחים מהחזקותיו. בסוף השבוע עדכנה חברת האנרגיה פז בשליטתו על מכירת מניות שביצעו בינו ושותפיו, בהיקף כולל של 265 מיליון שקל. חלקו של בינו בעסקה עמד על כ-236 מיליון שקל, והחלק של שותפיו, משפחת ליברמן, עמד על 29 מיליון שקל. העסקה נעשתה לפי שווי מניה של 540 שקל - דומה לשוויה בבורסה. בסך הכול מכר בינו כ-4% מהונה של פז, וחלקו בהון החברה עומד כעת על כ-29%. החלק של משפחת ליברמן בפז ירד מ-4% ל-3.5%.

בינו הוא אחד מבעלי השליטה הבולטים במימוש החזקותיו בשנה האחרונה, שהייתה שנת שיא במכירת מניות על ידי בעלי עניין. היקף המכירות המצטבר שביצע מגיע לסכום של כ-1.2 מיליארד שקל - עיקר הסכום במניות פז, והיתרה במניות הבנק הבינלאומי ובמניות בעלת השליטה בבנק, חברת פיבי.

מוקדם יותר השנה מכר בינו 6.1% מהונה של פיבי תמורת כ-140 מיליון שקל.

המכירה הנוכחית נעשית כחצי שנה לאחר מימוש בהיקף של כ-335 מיליון שקל שביצע בינו במניות פז. החלק האחרון בעסקה זו, בהיקף של כ-30 מיליון שקל מהתמורה, הושלם בשבוע שעבר בהתאם לאופציה שהייתה למשקיעים המוסדיים, שרכשו מבינו מניות בחודש אוקטובר 2013.

במסגרת חוק הריכוזיות, ניתנו לבינו שש שנים למכור אחת מהחזקותיו המרכזיות - פז או הבינלאומי, וכפי שנחשף ב"גלובס" בעבר, הוא נוטה למכור את פז, שהועמדה על המדף במחיר דומה לשווי השוק של החברה. המכשולים העומדים בפני המכירה, על פי ההערכות, הם פוטנציאל ההשבחה הנמוך של פז וקבלת האישור הרגולטורי, מאחר שפז מחזיקה בבית הזיקוק באשדוד.