כך חוסל פער שכר של 54% בין המנחים בטקס יום העצמאות

חיים ריבלין צייץ בטוויטר שהקריינית שמירה אמבר קיבלה 7,000 שקל על עבודתה בטקס, בזמן שאריה אורגד קיבל 10,800 שקל - למרות שהטקס היה בסימן "זמן נשים" ■ השרה לימור לבנת החליטה להשוות את שכרה של אמבר

חשיפה בטוויטר של כתב הרווחה של חדשות 2, חיים ריבלין, הביאה את השרה לימור לבנת לשנות את חוזה ההעסקה של קריינית טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

ריבלין הוכיח באמצעות הרשת החברתית כי שמירה אמבר הוותיקה קיבלה על עבודתה בטקס סכום של 7,000 שקל - בעוד המגיש הגבר שלצדה, אריה אורגד, קיבל סכום של 10,800 שקל. זאת בעוד הטקס כולו היה תחת הכותרת "זמן נשים", וכל 14 מדליקות המשואה היו נשים.

הציוץ של ריבלין צויץ מחדש 114 פעמים לפני שפורסם גם באתר חברת החדשות, ומשם הגיע לעמוד "סטטוסים מצייצים" בפייסבוק. שם הבחינו בזה אנשי לשכתה של שרת התרבות לימור לבנת.

"לפני מספר דקות הובא לידיעתי, בעקבות פרסום ב'סטטוסים מצייצים' בפייסבוק, כי קיים פער בתנאי ההתקשרות של שני הקריינים בטקס הדלקת המשואות", כתבה לבנת.

השרה הסבירה כי החוזה נחתם על-ידי מ"מ מנהל מרכז ההסברה שסיים זה מכבר את תפקידו, וכי היא שוחחה עם יצחק זוננשיין המכהן כיום בתפקיד וסיכמה עמו "שיפעל באופן מידי להשוואת תנאי השכר של שני הקריינים".

יש לציין כי הוותק של אורגד בקריינות בטקס המדובר רב-שנים משמעותית משל אמבר, וכי הוא גם מתרגם את הטקסטים לאנגלית. שכרה של אמבר, שמקריינת את הטקס ב-7 השנים האחרונות, מבוסס על בקשת התשלום שלה, תוך תוספת של 500 שקל מדי שנה.

במרכז ההסברה אישרו ל"גלובס" כי כבר הבוקר הנושא טופל מול שמירה אמבר, ושכרה עודכן. אמבר הגיעה בעצמה למשרדי המרכז להסדיר את הנושא.

שכר טקס הדלקת המשואות
 שכר טקס הדלקת המשואות