מירילשווילי רכש את משרדי טלרד בלוד ב-130 מ' ש'

מכירת קומפלקס המשרדים העבירה את טלרד, העומדת בפני הנפקה, להון חיובי ■ לאחרונה רכש מיליונר האינטרנט את השליטה בחברת הנדל"ן רוטשטיין

מיליונר האינטרנט יצחק מירילשווילי ממשיך לבסס את השקעותיו בשוק הנדל"ן בישראל. ל"גלובס" נודע כי חודש לאחר שסיכם על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן הציבורית רוטשטיין, מירילשווילי הוא הגורם שרכש השבוע קומפלקס משרדים באזור התעשייה בלוד מידי טלרד נטוורקס תמורת 129.5 מיליון שקל. על העסקה, ללא זהות הרוכש, נכתב בטיוטת התשקיף שפרסמה אתמול חברת ציוד התקשורת לקראת הנפקתה בבורסה בת"א.

מדובר בקומפלקס של חמישה בנייני משרדים הממוקם ברחוב בת שבע בעיר, על קרקע של 41 דונם. באחד הבניינים ממוקמים משרדי הנהלת טלרד, ואילו יתר השטחים בקומפלקס מושכרים לחברות שונות. הנכס, הכולל זכויות בנייה בלתי מנוצלות, משתרע על שטח של 23 אלף מ"ר.

דמי השכירות במקום עומדים על 30 שקל למ"ר בממוצע, וההכנסות השנתיות בגין השכרת השטחים מסתכמות בכ-9 מיליון שקל. בין טלרד למירילשווילי נחתם הסכם על פיו טלרד תמשיך לפעול במקום ולשלם דמי שכירות למירילשוויילי.

מכירת הנכס תעביר את טלרד מהון עצמי שלילי של 11.2 מיליון דולר בסוף 2013 להון חיובי של 13.5 מיליון דולר. כאמור, אתמול הגישה חברת ציוד התקשורת טיוטת תשקיף ראשונה לקראת גיוס של כ-100 מיליון שקל בהנפקת מניות וכתבי אופציה, לפי שווי של 380-400 מיליון שקל אחרי הכסף.

טלרד נמצאת בשליטת קרן פורטיסימו של יובל כהן, שרכשה את מניותיה בחברה מידי כור לפי שווי של כ-100 מיליון שקל בלבד לטלרד. תחת ניהולה, שינתה החברה מיקוד וב-2009-2010 עברה תהליך הבראה מקיף, על רקע קריסת נורטל (Nortel), שהייתה אחת מספקיות ציוד התקשורת הגדולות בעולם, ולקוחה מהותית האחראית ליותר מ-50% ממכירות טלרד .

כאמור, לפני חודש הודיעה חברת הנדל"ן רוטשטיין כי קבוצת בעלי השליטה בה חתמה על הסכם למכירת עיקר החזקותיהם בחברה לידי יצחק מירילשווילי ומנכ"ל החברה, אבישי בן חיים, תמורת כ-67 מיליון שקל. לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי מירילשווילי רכש פנטהאוז בפרויקט "ריץ' קרלטון" שבהרצליה תמורת 13 מיליון שקל.

בן 28, אחד מעשירי רוסיה

מירילשווילי מכר לפני כשנה את חלקו (40%) ברשת החברתית הגדולה ברוסיה, "וי-קונטקטה", תמורת כ-1.12 מיליארד דולר, במהלך שהפך אותו בגיל 28 לאחד מעשירי רוסיה. בארץ מנהל מירילשווילי את קרן ההון סיכון המשפחתית "כתאים", וגם משקיע בקבוצה שזכתה בחודש ספטמבר 2012 במכרז להקמת ערוץ מורשת ישראל ברשות השידור.

אביו של מירלשווילי, מיכאיל, נכנס להשקעה בחברת הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי ב-2012, כשרכש 5.2% ממניות החברה תמורת כ-40 מיליון שקל. השקעה זו הסבה לו הפסדים גדולים, אחרי שקידוחי "שרה" ו"מירה" שביצעה הכשרה אנרגיה לא הניבו תגליות. נוסף לכך, מחזיק מירילשווילי האב 45% מחברת היהלומים "חושן ארגמן" היושבת במתחם הבורסה ברמת גן, והבן והאב מחזיקים יחד בחברת פלאריום גלובל, המפתחת משחקי רשת ושוכנת בהרצליה.

משפחת מירילשווילי בחרה שלא להגיב לידיעה.