פוטין הגיע לביקור בקרים; 20 הרוגים בעימותים במריאופול

למרות הביקורת העולמית, הגיע נשיא רוסיה לביקור בחצי האי קרים לראשונה מאז סיפוחו למדינה והתקבל במטס, מפגן ספינות ומסדרי כבוד. "על מדינות אחרות לכבד את האינטרסים של רוסיה", קרא בנאום על אדמת קרים

בעוד מניין ההרוגים בעימותים בין הצבא האוקראיני לבדלנים פרו-רוסים ממשיך לעלות, הגיע נשיא רוסיה ולדמיר פוטין לסיבוב ניצחון בחצי האי קרים לראשונה מאז סיפוחה לרוסיה. "על מדינות אחרות לכבד את האינטרסים של רוסיה ואת זכויותיה, כולל זו להגדרה עצמית", הכריז פוטין בנאום בקרים אל מול חצי הביקורת שספג על ביקורו.

הנשיא הרוסי התקבל בחצי האי בכבוד מלכים עם מטס, מפגן ספינות ומסדרים צבאיים חגיגיים. בעוד פוטין חוגג בקייב האשימו כי החלטתו להגיע לסבסטופול, עיר נמל בחצי האי קרים, בה בסיס של חיל הים הרוסי - היא בגדר הוספת שמן למדורה.

"המשרד לענייני חוץ מבטא את מחאתו הקשה נגד ביקורו של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין באוטונומיה של קרים ובסבסטופול, שנכבשו באופן זמני על ידי רוסיה, ללא תיאום עם אוקראינה", נאמר בהודעה רשמית של מטעם המשרד לענייני חוץ של אוקראינה.

"מוסיף דלק למתיחות"

גם בבית הלבן גינו את מסע הניצחון של פוטין. דוברת המועצה לביטחון לאומי לורה מגנוסון אמרה כי "הוא רק ישרת להוסיף דלק למתיחות".

בתוך כך, משרד הפנים האוקראיני דיווח כי כוחות הביטחון הרגו לפחות 20 בדלנים פרו-רוסים בעיר הנמל מריאופול, במה שנראה כפעולה הגדולה ביותר במסגרת ניסיונתיה של קייב לשים קץ להתקוממות במזרח המדינה.

שר הפנים האוקראיני ארסן אבקוב אמר כי הניסיון של "הטרוריסטים" לכבוש בניין משטרה הפך לקרב עם הצבא האוקראיני, המשמר הלאומי וכוחות הביטחון בתוך הבניין. כוחות אוקראיניים נכנסו לתוך המבנה ואש פרצה באחת הנקודות, אז, החלו הבדלנים הפרו-רוסים לרוץ אל הרחובות.