אור בקצה המנהרה? הקבוצות בספרד סיימו עונה ברווח של 106 מיליון אירו

תוכנית ההבראה בכדורגל הספרדי מראה תוצאות: נתונים חיוביים בשתי הליגות הבכירות; החובות הצטמצמו תוך שנה ב-5%, ונאמדים ב-3.57 מיליארד אירו

ימים אחדים לפני שהליגה הספרדית מסיימת את אחת העונות המותחות בתולדותיה, מתבשרות הקבוצות גם על שיפור משמעותי בנתונים הפיננסיים. השיפור כולל בין היתר הפחתה בחוב הכולל של המועדונים.

מיגל קרדנאל, הממונה מטעם המדינה על הספורט בספרד, ציין כי תוכנית ההבראה של הכדורגל הספרדי מראה תוצאות. לפי קרדנאל, עונת 2012/13 הסתיימה ברווח של 106 מיליון אירו. הנתונים כוללים את 42 המועדונים בשתי הליגות הבכירות. הסיבה העיקרית לעונה המוצלחת היא צמצום ההוצאות ב-7% וירידה של 2.3% בשכר הממוצע בשתי הליגות.

למרות שהחובות שגוררות הקבוצות בכדורגל הספרדי עדיין כבדים, הנתונים מראים על מגמת שיפור: החוב הכולל של הקבוצות ירד תוך שנה אחת ב-5% (הפחתה של 202.1 מיליון אירו) והוא מסתכם ב-3.57 מיליארד אירו. על-פי תוכנית ההבראה, בתום העונה הנוכחית, 2013/14, אמור החוב להצטמצם ב-300 מיליון אירו נוספים.

על-פי הנתונים שמתפרסמים, לרוב החוב אחראיות חלק קטן יחסית מהקבוצות - בליגה הראשונה נושאות 8 קבוצות ב-74% מהחוב הכולל בליגה, בעוד שבליגה השנייה מחזיקות 8 קבוצות ב-83% מהחוב באותה ליגה.

העונה צפויות כמה מהקבוצות הספרדיות לרשום הכנסות שיא מהופעה במפעלים האירופיים. כזכור, שתי ספרדיות (ריאל מדריד ואתלטיקו) יתמודדו בגמר הצ'מפיונס ליג, וספרדית נוספת (סביליה) תתמודד השבוע בגמר הליגה האירופית. בנוסף, שתי הקבוצות הגדולות של ספרד, ממשיכות להוביל את רשימת המועדונים בעלי השווי הגבוה בעולם שנה שנייה ברציפות, כפי שפרסם השבוע המגזין "פורבס" - ריאל מדריד בפסגה עם שווי של 3.34 מיליארד דולר, ברצלונה שנייה עם שווי מוערך של 3.2 מיליארד דולר.

ההצלחה של שתי הקבוצות הגדולות של ספרד