מתיחות בליכוד: "נתנגד לביטול הנשיאות, רובי ריבלין ראוי"

גוברים הקולות מבית המתנגדים ליוזמת ראש הממשלה לדחיית הבחירה או לביטול של מוסד הנשיאות ■ לאחר דבריו של שר הפנים סער, אמר היום ח"כ חיים כץ: "לא ניתן יד לניסיון לשנות חוק ממניעים אישיים"

יוזמת נתניהו נתקלת בקשיים מבית: המועד לסיום כהנותו של שמעון פרס בתפקיד נשיא המדינה מתקרב, ובליכוד מתרחבת ההתנגדות לניסיונות מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד הבחירה, או אף לבטל לחלוטין את מוסד הנשיאות.

שלשום היה זה שר הפנים גדעון סער שהדגיש כי יתנגד לכל ניסיון מסוג זה, והיום מצטרף לדברים חבר מפלגתו, ח"כ חיים כץ. "אני וחבריי בליכוד לא ניתן יד לניסיון לשנות חוק יסוד משיקולים אישיים", הדגיש כץ בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו.

בתחילת הקדנציה הנוכחית נקלע ראש הממשלה לעימות עם ח"כ ריבלין, לאחר שמינה במקומו לתפקיד יו"ר הכנסת את יולי אדלשטיין. ריבלין היה עד לאותו רגע המועמד הטבעי מטעם הליכוד, והיום מבהירים חברי מפלגתו כי הם עדיין רואים בו האיש הנכון לתפקיד. "ח"כ ראובן רבלין הוא המועמד הראוי והטוב ביותר מטעם הליכוד וכולנו תומכים בו לנשיאות", הדגיש כץ.

עוד הוסיף ח"כ כץ כי "נתנגד לכל ניסיון לדחות את מועד הבחירות לנשיאות או לבטלו. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לתמוך במועמד הליכוד ח"כ ראובן ריבלין לנשיאות!".

שלשום, בעקבות דיווחים על כך שראש הממשלה החל בגישושים בקרב ראשי הסיעות על מנת לנסות לדחות את מועד הבחירה, כתב שר הפנים גדעון סער כי "אתנגד לכל נסיון, אם יהיה כזה, לדחות את מועד הבחירות לנשיאות או לבטל את מוסד הנשיאות ערב ההתמודדות. לא משנים את כללי המשחק באמצע המשחק".

לאחרונה פנה נתניהו לראשי מפלגות הקואליציה שלו - יאיר לפיד (יש עתיד) נפתלי בנט (הבית היהודי) אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) וציפי לבני (התנועה), וקרא להם לסייע לו בהעברת חוק שיאפשר לדחות בחצי שנה את הבחירות.

מקורביו של ראש הממשלה טוענים כי היה רוצה לראות בחצי השנה הזו מועמד חדש, לשנות את שיטת הממשל, או אולי בכלל לבטל את מוסד הנשיאות. כעת כשההתנגדות מבית מתעצמת, נראה שניסיון כזה הופך כמעט לבלתי אפשרי עבור נתניהו.