יבזבזו פחות? נת"ע מחפשת דייר חלופי במשרדיה בעזריאלי

לנוכח הבזבוזים בנת"ע, ששאבה כ-3 מיליארד שקל מ-1998 ועדיין לא החלה בהקמת הקו האדום, החלה ההנהלה לבחון צעדים לקיצוץ

חברת נת"ע, האחראית על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, מבקשת לעזוב את משרדיה במגדל העגול במרכז עזריאלי בתל אביב. ל"גלובס" נודע כי החברה פנתה למשרדי תיווך בניסיון לאתר שוכר חלופי עבור השטח שאותו היא שוכרת בעזריאלי. מדובר ב-2.5 קומות בשטח כולל של 3,800 מ"ר, וכן כ-100 חניות.

נת"ע שכרה את המשרדים לפני שנתיים בהסכם לשבע שנים, אך ביכולתה לסיים את ההתקשרות אם תמצא במקומה שוכר חלופי. דמי השכירות שנת"ע משלמת בעזריאלי מגיעים ל-100 שקל למ"ר, שהם כ-4.5 מיליון שקל לשנה, לא כולל דמי ניהול.

ההחלטה לשכור את המשרדים בבניין העגול בעזריאלי שהתקבלה בתקופת ההנהלה הקודמת עוררה ביקורת ציבורית נוקבת. "גלובס" הרחיב השנה בכיסוי הבזבוזים בנת"ע, ששאבה מאז 1998 כ-3 מיליארד שקל ועדיין לא החלה בהקמת הקו האדום.

על רקע הפרסומים החלה הנהלת החברה לבחון צעדים לקיצוץ ההוצאות התפעוליות ובראשם מעבר למשרדים זולים יותר. בין הצעדים הנוספים שנבחנים - גם הקטנת מצבת כוח האדם בנת"ע, שתפחה מ-30 עובדים לפני שלוש שנים ל-180 כיום. להערכת גורם ממשלתי, מספר העובדים בחברה עשוי לרדת ל-120 - זאת כחלק מתהליך רה-ארגון.

תהליך השינוי הארגוני נדרש כדי להתאים את נת"ע למודל הפעלה חדש שיהיה מבוסס על מנהלי פרויקטים, בדומה לחברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ). ראשי נת"ע היו"ר אלכס ויז'ניצר והמנכ"ל יהודה בר-און הובילו בעבר את השינוי הארגוני במע"צ.