מנקה מצא 100 אלף דולר בשירותים ויוכל לקחת 81 א' ד'

"השטרות היו בצבע צהוב או ירוק כשמצאתי אותם. היו שם יותר מדי שטרות, ולכן לא ספרתי את החבילה. הייתי בטוח שמדובר במצלמה נסתרת ומישהו עובד עליי"

ביום רגיל אחד באוגוסט 2011 הגיע, כרגיל, Chamindu Amarsinghe, סטודנט שלמד באוסטרליה, לנקות את חדרי השירותים באולפנים של ערוץ 9 במלבורן.

בעודו מנקה את השירותים, הוא הבחין בחבילה גדולה של שטרות. "השטרות היו בצבע צהוב או ירוק כשמצאתי אותם. היו שם יותר מדי שטרות, ולכן לא ספרתי את החבילה. הייתי בטוח שמדובר במצלמה נסתרת ומישהו עובד עליי", הוא אמר. יותר מאוחר התברר לאמרסינג כי מדובר בכ-100 אלף דולר.

בכל אופן, אמרסינג החליט לא לשמור לעצמו את האוצר הקטן ולהחזירו לרשויות באוסטליה. כעת הוא התבשר כי יוכל לשמור לעצמו 81,597 דולר, לאחר שעברו כ-3 שנים ואף אחד לא בא לדרוש את הכסף. עוד 19,500 דולר יועברו לרשויות באוסטרליה.

Amarsinghe, כיום סטודנט ל-IT בניו-זילנד, היה המום כשקיבל את שיחת הטלפון שבישרה לו כי יוכל לקבל את הכסף. "כולנו בתחנה חשבנו שזה ראוי שהוא יקבל את הכסף. כשהוא מצא אותו, הוא לא חשב פעמיים ומיד דיווח על כך, וראוי שהוגנות כזאת תזכה לפיצוי", אמר לעיתון ה"הראלד סאן" קצין משטרה במלבורן.

במקביל, התבשר השבוע אמרסינג כי הוא זכה למעמד של תושב קבע באוסטרליה. "הכסף הוא ברכה. אני רק רוצה להמשיך לחיות את החיים כאדם נורמלי ולעבוד בתחום שלמדתי", הוא אמר.