חשד: עובד רשות השידור רכש כרטיסים למונדיאל ב-130 א' ש'

לרשות השידור הוצעו כרטיסים מוזלים למשחקי הגביע העולמי בברזיל ■ החשד: העובד המדובר קנה את הכרטיסים במטרה לספסר בהם

ועדת הביקורת של רשות השידור הורתה ליו"ר הרשות אמיר גילת להגיש תלונה במשטרה נגד עובד ברשות השידור שרכש 120 כרטיסים למונדיאל שהוצעו במחירים מוזלים לעובדי הרשות באמצעות חברה בריטית. בסך-הכול נרכשו הכרטיסים ב-130 אלף שקל.

לרשות השידור הוצעו, בתוקף חברותה באיגוד השידור האירופי (EBU), כרטיסים מוזלים למונדיאל עבור עובדיה, ואולם פרט לגורמים בכירים הקשורים בסיקור משחקי הגביע העולמי, הדבר לא הועבר לידיעת כלל העובדים.

בעקבות ביקורת שביצעה מבקרת הפנים של רשות השידור, איתנה גרגור, נערך בירור עם העובד, שטען כי רכש את הכרטיסים בעבור חבריו. ועדת הביקורת שהתכנסה לדון בנושא החליטה ליידע בעניין את איגוד השידור האירופי. לפי החשד, העובד קנה את הכרטיסים מתוך מטרה לספסר בהם.

"ועדת הביקורת רואה במנכ"ל ובכפופים לו אחראים בלעדיים ורואה בזה פגיעה חמורה ברשות השידור עובדיה ותדמיתה", נאמר בהחלטת הוועדה. "זו התנהגות בלתי ראויה מעבר להליכים הפליליים לכאורה, והוועדה תפנה בנושא לנציבות שירות המדינה לשם נקיטת הליכים משפטיים". גרגור התבקשה על-ידי גילת להגיש תלונה במשטרה.

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ויו"ר ועדת הביקורת, יוסי דרמר, מסרו בתגובה כי "אין בפרשה זו כדי להטיל דופי בעובדי הרשות המסורים והמקצועיים, ואין ספק כי לכאורה מדובר במקרה זה בעשבים שוטים שהמוסדות ימשיכו לפקח עליהם כפי שעשו עד היום - בין אם מדובר בשדרות הניהוליות ובין אם מדובר בעובדים מהשורה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנכ"ל הרשות רואה בחומרה את עיקרי הדוח, הוא ימתין לסוף הברור ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו למיצוי הדין. כמו כן, מנכ"ל הרשות קורא ליו"ר להפסיק ולחפש במות בכל הזדמנות ולנסות להציג את המנכ"ל כאחראי אישי לכל מחדל ברשות.

"במצוקתו, מאבד היו"ר את עשתונותיו עד כדי הטלת האשמות בעובדים ללא הבחנה, תוך טעות מהותית בתיאור תפקידם. העובד שלגביו מיוחסות ההאשמות איננו ראש המשלחת אלא המפיק.

"המנכ"ל מצר על כך שהתנהגות והתנהלות כזו, אשר מצטרפת לרבות דומות ואחרות בשנה האחרונה, הביאה על הרשות את הקיפאון הנוכחי. חבל שהיו"ר ייזכר בצורה זו. כמיהתו לפרסום ובולטות, תוך אובססיביות שאינה מידתית, עוברת כל גבול, ללא כל הבחנה ותוך פגיעה חמורה ברשות השידור, בעובדיה ובחוק".