הטיפ היומי: אג"ח מומלצת לבעלי פרופיל סיכון בינוני-נמוך

לאומי שוקי הון: "לפי מטריצת הנכסים וההתחייבויות של החברה, דירוג החוב אשר לו היא ראויה נע בין BBB פלוס ל-A, ולכן לדעתנו התשואה לרכישה העומדת כעת על 4.25% עדיין אטרקטיבית"

יצרנית המחשבים Lenovo נסחרת בהונג קונג בשווי של כ-90 מיליארד דולר הונג קונגי (11.6 מיליארד דולר אמריקאי). החברה היא יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם ומתמחה בעיקר בייצור מה שהיו פעם מחשבי IBM, אחרי שרכשה ממנה את הפעילות הזו ב-2005 תמורת 1.75 מיליארד דולר. באחרונה הנפיקה החברה אג"ח דולרית ל-5 שנים עם ריבית קבועה של 4.7% לשנה.

לנובו מייצרת טאבלטים, מחשבי שולחן ומחשבים ניידים, וכן סמארטפונים, עמדות עבודה ושרתים. בנוסף היא מספקת שירותי תכנה. סין מניבה כ-40% מהכנסותיה ונתח השוק שלה שם הוא 40%.

נזכיר, כי בתחילת השנה הודיעה החברה על רכישת חטיבת הסלולר של גוגל (Motorola Mobility) בשווי 2.9 מיליארד דולר. העסקה התקבלה בספקנות על ידי המשקיעים, ומניית לנובו ירדה ב-8% על רקע העסקה. מדובר בצעד נוסף של חשיפה לשוק האמריקאי, שמתווסף לרכישת חטיבת השרתים של IBM.

לפי הצהרת המנכ"ל, לנובו מעוניינת להפוך לשחקנית מובילה בתחום הסמארטפונים, שבו היא החברה השלישית בגודלה. יעד מכירות הסמארטפונים ל-2015 הוא כ-100 מיליון יחידות.

לחברה יש סך חוב של כ-1.1 מיליארד דולר, מהם כ-275 מיליון דולר לטווח קצר. מאזן החברה עומד על כ-12.3 מיליארד דולר, מהם כ-3.4 מיליארד דולר במזומן. יחס החוב לרווח התפעולי (EBITDA) עומד על 1, ותזרים המזומנים מפעולות שוטפות חזק ויציב ברמה של כ-1 מיליארד דולר בשנים האחרונות, פרט לשנה האחרונה, שבה בשל שינוי במלאי נרשם תזרים חופשי שלילי.

החברה הגדילה את מכירותיה בקצב ממוצע של למעלה מ-20% ב-4 השנים האחרונות. הרווח התפעולי מציג שיפור מתמיד מאז המשבר של 2009.

על אף שאג"ח לנובו אינה מדורגת על ידי סוכנויות הדירוג הגדולות, נראה שלפי מטריצת הנכסים וההתחייבויות של החברה, דירוג החוב אשר לו היא ראויה נע בין BBB פלוס ל-A, ולכן לדעתנו התשואה לרכישה העומדת כעת על 4.25% עדיין אטרקטיבית.

אנו ממליצים ללקוחות בעלי פרופיל סיכון בינוני-נמוך להיחשף לחוב החברה על ידי רכישת איגרת חוב זו.

עופר הלל ואוהד חיים, לאומי שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם