כחלון: "שכר המינימום בישראל הפך להיות שכר מקסימום"

השר לשעבר משה כחלון טוען הערב כי הפערים הכלכליים בישראל רק הולכים וגדלים: "מדינת ישראל לא יכולה לשאת את זה יותר, דורות על דורות של עניים גדלים בישראל"

השר לשעבר משה כחלון ממשיך למתוח ביקורת נוקבת על תפקוד משרדי הממשלה השונים. כחלון, שזכה הערב בתואר עמית כבוד באקדמית גורדון, מכללה לחינוך והכשרת מורים בחיפה, מתח ביקורת על הפערים בין ילדים בני עשירים לבני עניים במערכת החינוך.

"אין שום היגיון ושום סיבה לעובדה שיש קשר בין רמת ההכנסה של ההורים לבין ההישגים של הילד. לא יכול להיות כשההורים מעוטי היכולת ומעוטי ההכנסה, הילד נגזר עליו להיות קורבן. הילד הוא קורבן שידוע מראש. מערכת החינוך בפרט והמדינה בכלל חייבת להכניס את היד הרבה יותר עמוק, לספק לילד כלים. קשה לי באופן אישי לחיות עם התופעה שדורות על גבי דורות עניים וזה רק מתרחב. הפתרון הוא פה, בחינוך. ילד שיקבל השכלה, הוא יהיה ילד שיוכל לפרנס את עצמו ואת משפחתו בכבוד", אמר כחלון.

על שכר המינימום אמר השר לשעבר: "לצערי שכר המינימום בישראל הפך להיות שכר מקסימום. מעסיקים מרגישים שאם החוק מאשר זאת כולם צריכים לקבל אותו. הוא נהפך לברירת מחדל".

בנוסף, מתח כחלון ביקורת קשה על מערכת הבריאות: "לא יעלה על הדעת שאנו בונים בתי חולים וקונים ציוד ומכשור מכספי המסים שאתם משלמים דרך מס הכנסה עשרות בשנים וכשאתם תצטרכו את הטיפול תקבלו תור לעוד חצי שנה כי יש עשיר שמשלם 10 אלף דולר והוא מקבל תור לאותו אחרי הצהריים. אסור לנו לקבל את זה כגזירה משמיים".

בנוסף לכחלון, גם שר החינוך לשעבר, אהרון ידלין והתעשיינית ליאורה בירנהק-מרקוס זכו בתואר עמית כבוד.