אושר להוט: תמכור חבילות שירותים בשוק העסקי

הוט ביקשה וקבלה אישור למכור חבילות המשלבות תשתית ו-ISP לשוק התקשורת לעסקים, שבו החברה מתכוונת להתרחב

לראשונה מזה שנים ארוכות, משרד התקשורת מתיר לחברת הוט למכור חבילת שירותים ייעודית לשוק העסקי. לאחרונה אישר המשרד לחברת הוט למכור חבילה משולבת של תשתית ו-ISP - חבילה שלחברה אסור למכור בשוק הפרטי.

האישור נועד לתקן מגבלה שחלה על הוט ושאינה מבדילה בין המגזר הפרטי לבין העסקי ברישיון שלה.

הרישיון של הוט מתייחס למגזר הפרטי והעסקי כאחד, למרות שקיים שוני מהותי בין שני המגזרים, והשוק העסקי שונה לגמרי בדרישותיו מאשר השוק הפרטי. יוצא לפיכך שכל הרגולציה שחלה על החברה בשוק הפרטי מופעלת עליה בשוק העסקי, והתוצאה היא שהוט בשוק העסקי למעשה מופלית לרעה, משום שמתחרות כמו פרטנר וסלקום יכולות למכור חבילות ללא כל הגבלה, והן גם פרוסות היטב באזורים התעשייתיים ברחבי הארץ בסיבים אופטיים.

הבקשה שהגישה הוט לאישור משרד התקשורת, וכאמור אושרה לה, מהווה שלב נוסף בתוכנית של החברה להעמיק את אחיזתה בשוק העסקי. כרגע החברה לא נוכחת בשוק העסקי כמעט, והוא נשלט על-ידי בזק בפער גדול מכולם ואחריה ניצבות סלקום ופרטנר. הוט מסיבות היסטוריות כמעט ולא פרסה תשתיות באזורי תעשייה, ולכן היא נמצאת היום די מאחור.

בקבוצת אלטיס, שאליה הוט משתייכת, מתייחסים ברצינות רבה לשוק העסקי, והחברות בקבוצה בכל העולם מציעות שירותים מגוונים בתחום, כולל אחסון, שירותי ענן ועוד. צפוי ששירותים דומים תספק הוט גם בישראל.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "בהתאם לסעיף 17 ברישיון הוט טלקום אישר המשרד להוט טלקום בחודש ינואר 2014 שיווקי סלי שירותים משותפים למגזר העסקי. לאחר שהמשרד בחן את בקשת הוט טלקום, הוא אישר השקת חלק מהסלים במגבלות שונות, וזאת על מנת לוודא שאין בסלים שיושקו כדי לפגוע בתחרות. סעיף 17 לרישיון הוט טלקום מאפשר לה להגיש בקשות כאמור, על כן אין צורך בשימוע".