עוד משבר בתחום האופנה: רשת יעל אורגד בקשיים

בעבר ניהלה החברה רשת של 9 חנויות אופנה, אך לאחר שעברה תוכנית הבראה הצטמצמה ל-3 חנויות בלבד ■ חוב החברה לנושיה עומד על כ-2.3 מיליון שקל

רשת האופנה יעל אורגד, שבבעלות המעצבת יעל אורגד ובעלה שי ענבר, מצטרפת לשורת רשתות אופנה קטנות ובינוניות שנקלעו לקשיים כספיים בשנים האחרונות ונאלצו להיסגר או להימכר.

בתחילת השבוע (ב') הגישה רשת האופנה לבית המשפט המחוזי בקשה להורות על כינוס אסיפת נושים לצורך פשרה או עריכת הסדר נושים, עקב חוסר יכולתה לעמוד בחוזים עם ספקיה ולשלם את חובותיה. כמו כן היא מבקשת למנות את עו"ד דוד שטרנפלד כנאמן לביצוע הסדר הנושים.

מהבקשה עולה כי החוב של החברה לנושיה עומד כיום על סך של כ-2.3 מיליון שקל. כמו כן, קיים חוב של החברה לבנק הפועלים, שאינו כלול בהסדר הנושים.

בבקשה צוין כי בעבר ניהלה החברה רשת של 9 חנויות אופנה, אך לאחר שעברה תוכנית הבראה הצטמצמו שטחי המכר ל-3 חנויות בלבד, כאשר חנות אחת מתוכן היא חנות עודפים הסמוכה לסטודיו של החברה.

במסגרת תוכנית ההבראה קיצצה החברה במספר העובדים, וכיום היא עובדת במבנה עלויות "רזה", הכולל את שני בעלי המניות בחברה העובדים במטה, יחד עם עובד שכיר אחד המשמש כמחסנאי. החברה אף צמצמה את שטח הסטודיו, מ-240 מ"ר לשטח של כ-100 מ"ר, וצמצמה את עלויות השכירות בכ-70%.

עם זאת, לאחר כ-14 שנות פעילות רווחית, נקלע העסק לקשיים, כאשר את האצבע המאשימה להידרדרות מפנה רשת האופנה לבנק מזרחי-טפחות.

בבקשה נטען כי בשנת 2013 החברה צפתה קשיים תזרימיים עקב ירידה במכירות ועלייה בהוצאות התפעול, ועל כן פנתה לבנק מזרחי לפרוס הלוואה ישנה שנטלה מהבנק - אך הבנק סירב לבקשה.

"פועל יוצא הוא שהחברה לא יכלה לעמוד במימון הפעילות השוטפת והחלה להיקלע לקשיים תזרימיים", נכתב בבקשה.