מובלי: גרסה חדשה שתאפשר להעביר שידור חי מהאפליקציה

ההשקה הנוכחית היא פתיחת חזית חדשה של מובלי מול אינסטגרם המתחרה, שעד כה נראה כאילו הלכה בעקבותיה

אחרי תמונות וסרטוני וידיאו, חברת הסטארט-אפ הישראלית Mobli משיקה גרסה חדשה לאפליקציה החברתית שלה, שתאפשר ל-15 מיליון המשתמשים שלה לשדר וידיאו בזמן אמת. החברה, שמפתחת אפליקציה ורשת חברתית מבוססת תמונות וסרטוני וידיאו, ומי שאפשר להגדיר אותה בתור אחת המתחרות הגדולות של אינסטגרם, תציע מעתה את כל אפשרויות השיתוף הוויזואלי הקיימות: תמונות, וידיאו ווידיאו בלייב.

לדברי משה חוגג, מייסד ומנכ"ל מובלי, "החזון שלנו מתחילת הדרך היה לאפשר לאנשים לחוות את העולם דרך עיניהם של אחרים בכל מקום ובכל זמן. השידור בזמן אמת הוא אבולוציה טבעית של שיתוף תוכן ויזואלי והשנה אנחנו ממוקדים בנושא הזה".

חוגג ציין שבמקביל להשקת האפליקציה, עד סוף החודש מתוכנן גם אתר משודרג ומבוסס HTML5, כמו גם רצון לפתוח את הפלטפורמה של מובלי למפתחים חיצוניים. במסגרת השקת הפיצ'ר החדש, החברה תצא בקמפיין במדיה החברתית במסגרתו יתבקשו המשתמשים להעביר תמונות וקטעי וידיאו של עצמם ואלה שייבחרו יועלו בטיים סקוור בניו יורק בשבוע הבא. בין היתר צפויה ג'ניפר לופז לקחת חלק בקמפיין.

ההשקה הנוכחית היא פתיחת חזית חדשה של מובלי מול אינסטגרם המתחרה, שעד כה נראה כאילו הלכה בעקבותיה. כך, מובלי הייתה זו שהחלה עם שיתוף סרטוני וידיאו עוד לפני שאינסטגרם אפשרה זו וכעת היא מוסיפה פיצ'ר שלאפליקציה המתחרה מבית פייסבוק עדיין אין מענה אליו.

בראיון שהעניק למגזין G של "גלובס" לפני חצי שנה חוגג אמר כי "אנחנו כנראה לעד לא נעבור את אינסטגרם בכמות המשתמשים, אבל כן נבדל את עצמנו בשווקים אחרים. רוב העולם לא יודע מה זה אינסטגרם. אין לי מטרה להיות מקום ראשון בשוק הזה, יש לי מטרה להקים עסק מצליח".

יש לציין כי תחום השידור בזמן אמת תופס תאוצה לאחרונה בעולם האפליקציות ואף בישראל יש מספר חברות שעוסקות בתחום דוגמת Yevvo ו-LiveLens אך מדובר על פעילות בקנה מידה קטן הרבה יותר כיוון שמספר המשתמשים בהן רחוק מ-15 מיליון המשתמשים של מובלי.

מובלי, שהוקמה ב-2011 ומעסיקה כ-70 עובדים בישראל, גייסה עד היום 89 מיליון דולר מהמולטי מיליארדר קרלוס סלים, איש העסקים הקזחי קינס רקישב וכן שורה של מפורסמים מעולם הבידור והספורט, בהם ליאונרדו דיקפריו, סרינה וויליאמס וטובי מגוויר.