מיליארדר חדש בשכונה: פטר לים הסינגפורי רכש את ולנסיה

במסגרת העסקה, לים ייקח אחריות על כיסוי ארוך טווח של חובות המועדון, המוערכים ב-360 מיליון אירו; ישלם 100 מיליון אירו עבור 70% מהמניות

המיליארדר הסינגפורי פטר לים הוא בעל הבית החדש של ולנסיה: רכש 70.4% מהמניות של קבוצת הכדורגל, שהיו שייכות עד כה לקרן המייסדים של המועדון הספרדי. לטענת הקרן, היא העדיפה את הצעתו של לים על-פני אלו של חמישה קונים פוטנציאליים אחרים, בשל הזרמת הכספים המשמעותית שהבטיח.

במסגרת העסקה, לים ייקח אחריות על כיסוי ארוך טווח של חובות המועדון, המוערכים ב-360 מיליון אירו. ולנסיה העמידה את המניות שלה למכירה לאור דרישת הבנק הספרדי Bankia, הנושה הגדול ביותר של הקבוצה (החובות הישירים אליו עומדים על 220 מיליון אירו), לאחר שסרב למחזר את ההלוואות העצומות. כעת, לים בן ה-60 יצטרך להתנהל ישירות מול הבנק לגבי הסדר החוב.

אורליו מרטינז, נשיא קרן ולנסיה, הודיע כי לים צפוי להשקיע כבר בחלון ההעברות הקרוב כ-60 מיליון אירו בחיזוק הקבוצה. המחיר שהוא ישלם בגין רכישת ההחזקות שלו יעמוד על 100 מיליון אירו. בנוסף, הוא ינהל את פרויקט האצטדיון החדש של ולנסיה, אליו היא מקווה להיכנס עד שנת 2019.

הונו של לים, שהתעשר בעיקר מעסקי המשקים החקלאיים במזרח אסיה, הוערך בקיץ האחרון בכ-1.5 מיליארד אירו על-ידי מגזין "פורבס". הוא נחשב לחובב ספורט נלהב, ובעבר התעניין ברכישת אחזקות במנצ'סטר יונייטד, ליברפול ואתלטיקו מדריד. לים הוא אחד מבעליה של יצרנית הפורמולה 1 מקלארן, ולפני כשנה וחצי הוא גם נכנס לשותפות בבניית מסלול ספורט מוטורי במלזיה. אגב, אחד המתווכים בין לים לוולנסיה היה סוכן העל הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדש, שמייצג בין היתר את כריסטיאנו רונאלדו וז'וזה מוריניו.

ולנסיה, שסיימה את העונה הנוכחית במקום השמיני בלבד בליגה הספרדית, תקווה כעת לחזור במהרה לימיה הגדולים. תור הזהב של המועדון התרחש בין השנים 2000-2004, בו העפיל פעמיים לגמר ליגת האלופות, הניף פעם אחת את גביע אופ"א, ואפילו הצליח לשבור את ההגמוניה של ריאל מדריד וברצלונה בספרד עם זכייה בשתי אליפויות.