רייטינג שבועי: נתונים פושרים יחסית ל"האח הגדול" במוצ"ש

בשל משחק הכדורסל, ערוץ 10 גבר על ערוץ 2 בערב שישי, כש-432 אלף צופים ראו את מכבי ת"א מעפילה לגמר הפיינל-פור

הסיפור הגדול של טבלת הרייטינג בשבוע שעבר התרחש דווקא לא בצמרתה. היה זה בליל שבת, כשמשחק הכדורסל ששודר בערוץ 10 ואשר בסופו העפילה מכבי תל-אביב לגמר הפיינל-פור, גבר על "אולפן שישי" בערוץ 2. מגזין השישי הגיע לנתון הנמוך ביותר מאז 2002 - 312 אלף צופים בכלל האוכלוסייה, ו-10.1% במשקי-בית יהודיים.

המשחק רשם 432 אלף צופים (בכלל האוכלוסייה) ו-12.8% במשקי-בית יהודיים, ואילו התוכנית "שישי" ששודרה אחריו (ולא במקביל ל"אולפן שישי", יש לציין) עלתה לראשונה מאז היווסדה בנתונים על מתחרתה, והגיעה לנתון שיא של 12% צפייה במשקי-בית יהודיים ו-348 אלף צופים בסך-הכול.

לאחר שערוץ 10 גבר על ערוץ 2 ביום שישי, הודיעה הזכיינית רשת כי לא תשדר פרק חדש בסדרה "אבודים" הערב (א') - מול שידור גמר הפיינל-פור בערוץ 10 - אלא תשדר פרק מהעונה הקודמת של התוכנית בשידור חוזר.

הסיבה הרשמית שהזכיינית נתנה להחלטה היא "לאור הכבוד הרב שאנו רוכשים למכבי תל-אביב ולהישגיה", אולם ההערכה היא כי המהלך נובע מחשש מפגיעה בנתוני הצפייה של הסדרה, גם לאור העובדה שהיום יחגגו המוני ישראל את ל"ג בעומר, ולכן רשת ויתרה מראש על ההתמודדות.

יש לציין כי נתוני הצפייה בחצי גמר הפיינל-פור לאורך השנים נמוכים יחסית למשחקי העונה הסדירה אפילו, זאת בשל העובדה שהם נערכים ביום שישי, הנחשב לערב צפייה חלש יחסית.

הספורט עושה שמות גם בפריים-טיים של מוצאי שבת. משחק האליפות של אתלטיקו מדריד בספרד בערוצי הספורט חיבל במשדרי החדשות של סוף השבוע, כ"שהמגזין" של חדשות 10 עומדת על 7.4% צפייה, ואילו חדשות השבת של חדשות 2 עם 16.9% בלבד, למרות הסמיכות ל"האח הגדול" אחר-כך.

גם "האח הגדול" עצמה בנתונים פושרים במוצאי שבת. 932 אלף צופים, אובדן של כ-200 אלף צופים לעומת פרק הבכורה של העונה השישית של קשת ששודר ביום רביעי השבוע. העונה נפתחה עם 1.164 מיליון צופים ונתון צפייה של 37.4% במשקי-בית - נמוך מהעונות הקודמות.

שיאים עונתיים שבכל זאת נרשמו השבוע בטבלת הצפייה הם ל"רמזור" ול"בום" של קשת, עם הנתונים הגבוהים לעונה זו, ופתיחה מוצלחת לתוכניתה של צופית גרנט ברשת, "אבודים" - 34.6% צפייה.

רייטינג
 רייטינג