ביהמ"ש הורה על פירוק 3 חברות פרטיות בבעלות מוטי זיסר

לבקשת בנק הפועלים, הוגשו בקשות פירוק לאירופה ישראל (דרכה החזיק זיסר באלביט הדמיה), מרכזי שליטה (דרכה החזיק באחוזתו המעוקלת בפ"ת) ו-וקטורי

בנק הפועלים ממשיך בהליך ההשתלטות על נכסיו הפרטיים של מוטי זיסר. לבקשת הבנק, הורה "מלך הפירוקים החדש", שופט בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין, בסוף השבוע על פירוק 3 החברות הפרטיות שבבעלות זיסר - אירופה ישראל (דרכה החזיק באלביט הדמיה, והנמצאת כיום תחת כינוס נכסים של בנק פועלים), מרכזי שליטה (דרכה החזיק באחוזתו המעוקלת שבפ"ת) ו-וקטורי (קרן השקעות שהקים).

את בקשת הפירוק הגיש כאמור הפועלים, הנושה הגדול של זיסר (חוב של כ-1 מיליארד שקל), וכן עובדי החברות. השופט אורנשטיין הורה למנות את עו"ד גיורא ארדינסט, בא-כוחו של בנק הפועלים, למנהל מיוחד, וזאת עד לקיומן של אסיפות נושים בחברות אלה, במסגרתן ימונה מפרק קבוע.

בעוד שנציג הכנ"ר תמך במינוי ארדינסט, עו"ד שלום (שולי) גולדבלט, המייצג את החברות הפרטיות של זיסר, התנגד לו בטענה לניגוד עניינים.

אורנשטיין ציין כי הוא אינו מתעלם מכך ש"קיים סיכוי סביר שאסיפת הנושים תתמוך במינוי כונס הנכסים ארדינסט למפרק, בהינתן שהנושה העיקרי הוא בנק הפועלים".

כמנהל מיוחד, הוענקה לארדינסט הסמכות לבדוק את עסקי החברות, לחקור את מנהליהן, להגיש בקשות לבית המשפט באשר לנכסי החברות ולבדוק את תביעות החוב של העובדים.