התוצאות התפעוליות של דלק ישראל נשחקו; המנכ"ל יקבל בונוס

בניטרול רווח ההון ממכירת פי גלילות, קטן הרווח התפעולי של דלק ישראל ב-3 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ועמד על 54 מיליון שקל

רווח הון של כ-54 מיליון שקל שנבע ממכירת החזקותיה בפי גלילות בחודש מארס, סידר לחברת דלק ישראל רווח נקי חריג ברבעון הראשון, בגובה של 27.9 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. על רקע הסכום הגדול שנכנס לקופתה, חילקה דלק ישראל בסוף אפריל דיבידנד בגובה של 100 מיליון שקל, לראשונה מזה 3 שנים.

באשר לפעילות התפעולית, הרי שהרווחיות של דלק ישראל, המנוהלת ע"י אבי בן אסאייג, המשיכה להישחק ברבעון הנוכחי. הכנסות החברה ירדו בכ-15% לעומת הרבעון הראשון אשתקד לרמה של כ-1.45 מיליארד שקל, בעקבות ירידת מחירי הדלקים בין התקופות. מבחינה כמותית, דיווחה דלק על גידול בהיקפי המכירה של הדלקים ושל חנויות הנוחות, זאת לצד קיטון כמותי במכירות הדלק הסילוני, המזוט והסולר להסקה.

בניטרול רווח ההון ממכירת פי גלילות, קטן הרווח התפעולי של דלק ישראל ב-3 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ועמד על 54 מיליון שקל.

בתוך כך, אישר היום (ב') דירקטוריון דלק ישראל את היקף הבונוס שישולם לבן אסאייג בגין רווחי שנת 2014, אשר הסתכמו ב-36 מיליון שקל. בן אסאייג יזכה בבונוס כספי של 778 אלף שקל בגין רווחי אשתקד (בונוס השווה ל-8 משכורות חודשיות), עלייה משמעותית ביחס לבונוס שקיבל בגין שנת 2012, שהסתכם ב-552 אלף שקל בלבד. עלות שכרו הכוללת של בן אסאייג עמדה בשנת 2013 על כ-3.9 מיליון שקל - השכר הגבוה מבין המנכ"לים של חברות ענף הדלקים.