פריון לקראת גיוס 350 מ' ש' באג"ח המדורגות A מינוס

ב-S&P מעלות מציינים שהמיזוג עם קונדואיט חיזק את יכולת החזר החוב של פריון ■ צופים שהכנסות החברה מהלקוח המרכזי בינג יגדלו השנה

גיוסי אג"ח קונצרניות בבורסה של תל אביב הן כמעט עניין יומיומי, על רקע סביבת הריבית הנמוכה, אך חברת אינטרנט היוצאת לגיוס חוב בורסאי -היא עדיין אירוע חריג. מי שצפויה לבצע בקרוב גיוס חוב היא חברת פריון, שקיבלה אישור עקרוני מרשות ניירות ערך לתשקיף מדף שהגישה, ובמקביל קיבלה דירוג מחברת הדירוג S&P מעלות.

בכוונת החברה לגייס אג"ח, אף שתשקיף המדף שלה כולל אפשרות גם להנפקת מניות, ני"ע מסחריים ועוד. פריון, חברת האינטרנט הנסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שוק של 682 מיליון דולר, מתכננת לגייס עד 350 מיליון שקל (כ-100 מיליון דולר), כשהריבית השקלית תיקבע ביום הגיוס עצמו. החברה נמצאת כעת ברוד שואו לקראת ההנפקה. החתמים שיובילו את ההנפקה הם דיסקונט, לאומי ואי.בי.אי.

פריון , המנוהלת על-ידי ג'וזף מנדלבאום, עוסקת בפיתוח תוכנות ושירותים שמטרתם לסייע בהפצה ומוניטיזציה למפתחי תוכנות ואפליקציות. היא החלה את דרכה בתחום האפליקציות לדואר האלקטרוני (בשמה הקודם - אינקרדימייל), בשנים האחרונות רכשה את החברות Smilebox ו-Sweetpacks, ולאחרונה השלימה את המיזוג עם חטיבת ClientConnect של חברת קונדואיט.

לקוחות עיקריים: בינג וגוגל

בשבוע שעבר פורסמו הדוחות הרבעוניים הראשונים של החברה לאחר המיזוג, ואלה היו חזקים והצביעו על צמיחה של 47% בהכנסות ושל 42% ברווח הנקי. פריון רשמה הכנסות של כ-117 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 27.6 מיליון דולר (הרווח לפי כללי החשבונאות GAAP היה 13.8 מיליון דולר) - עיקר הגידול בתוצאות מיוחס למיזוג. בקופת החברה כ-51 מיליון דולר. בין לקוחותיה של פריון נמצאות ענקיות כמו גוגל, מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט ו-Yahoo. על אף שבתעשייה דינמית כמו זו שבה פועלת פריון ישנם לעיתים שינויים משמעותיים (לדוגמה, בבילון איבדה חלק ניכר מרווחיה בשל הפסקת קשריה של גוגל עמה), דירוג האג"ח שלה גבוה ועומד על ilA מינוס.

האנליסטים של S&P-מעלות, צבי בוימר ומתן בנימין, כותבים בדירוג כי "החברה עודנה חשופה לסיכונים האינהרנטיים של מגזר החיפוש, וצפויה להיות חשופה אליו בטווח הבינוני", אך מציינים בנוסף שהמיזוג עם ClientConnect חיזק את מעמדה העסקי ואת יכולת החזר החוב שלה. תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתם כי פריון תשמור על יציבות תפעולית בטווח הקצר, תוך שמירה על יחסי כיסוי מתואם של חוב ל-EBITDA הנמוך מ-1.5.

לדברי האנליסטים, "הדירוג נתמך בפרופיל פיננסי ברמת סיכון נמוכה המשתקפת ביחסי כיסוי חוב חזקים... לחברה רמה נמוכה מאוד של חוב ביחס ליכולת שירות החוב שלה. מנגד, מושפע הדירוג לשלילה מפרופיל עסקי המאופיין ברמת סיכון גבוהה יחסית, שנובעת מתלות בלקוחות עיקריים, בדגש על ספקית החיפוש בינג ומודל עסקי המתבסס בעיקר על הכנסות הנובעות מחיפוש". לפי האנליסטים של S&P מעלות, ביוני 2013 הכנסות חטיבת ClientConnect מבינג ומגוגל היו 56% ו-30%, בהתאמה, והם מעריכים שלאחר המיזוג, ב-2014, שיעור ההכנסות מבינג יגדל.

תרחיש הבסיס שלהם מניח יחס מתואם של EBITDA-להכנסות של כ-25% ב-2014-2015, כשברבעון הראשון היחס היה 28.7%. עוד הם מעריכים "פעילות מיזוגים ורכישות בהיקף העולה על פעילות דומה בעבר, שתמומן ממקורותיה הפנימיים של החברה ומחוב".