אושר: סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה

(עדכון) - לטענת הוועד, עקב הסכם שמיים פתוחים חל גידול בתנועת המטוסים בנתב"ג, בתנועת הנוסעים ובמספר המזוודות - אך לא בכוח-האדם ובשכר מתגמל בהתאם

סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה אושר הערב (ד'), לאחר שבית הדין האזורי לעבודה החליט הבוקר כי הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) והעובדים ינהלו משא-ומתן אינטנסיבי בעניינם.

במחאה על העומס המוטל על כתפי העובדים, ועד עובדי רש"ת הורה לעובדים שלשום ואתמול (ג') לא לאפשר יציאה של טיסות בינלאומיות מטרמינל 1 בנתב"ג (רק מטרמינל 3) ולא להפעיל את מערכת הבידוק הביטחוני החדשה ה-HBS (hold baggage screening), מה שגרם לתורים ארוכים בעמדות הבידוק הביטחוני.

המערכת האוטומטית לבידוק כבודה (בסריקה אוטומטית) נכנסה לשימוש ב-9 במארס השנה ונמצאת כיום בשלבי ניסוי והטמעה אחרונים. היום משעות הבוקר לא מדווח על עיכובים כלשהם.

לטענת הוועד, בעקבות הסכם "שמיים פתוחים" חל גידול בתנועת המטוסים, בתנועת הנוסעים ובמספר המזוודות - אך לא במצבת כוח-האדם ובשכר מתגמל בהתאם.

הנהלת רש"ת פנתה אתמול לבית הדין לעבודה בתל-אביב, וזה קיבל במעמד צד אחד את בקשתה להורות לעובדים לשוב לעבודה סדירה.

על אף האמור, בוועד חזרו והדגישו כי הוועד לא נקט ביומיים האחרונים עיצומים או שיבושים, וכל פרסום אחר מהווה הטעיה. לטענת הוועד, הוא בסך-הכול הורה לעובדי הביטחון ליטוש את עמדות ה-HBS ולעבור לבדיקת הכבודה במתכונת הישנה, מהלך שגרם היום לתורים ארוכים בבידוק הביטחוני.

יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן, אמר אתמול: "לצערנו, הנהלת רש"ת לא נערכה כראוי להפעלת מערכת HBS ולא הקצתה מספיק כוח-אדם לפרויקט. מדובר במערכת מצוינת בה הושקע כסף רב, אולם לצערי הנהלת רשות שדות התעופה לא נערכה כראוי לגידול במספר הנוסעים וכתוצאה מכך במספר המזוודות הנבדקות, ולא דאגה להגדיל בהתאם גם את כוח-האדם הרלבנטי. דבר זה פוגע בעובדים ובציבור הנוסעים. אנחנו לא שובתים, פשוט אין לנו מספיק כוח-אדם להפעיל את כל האופרציה".

הנהלת רש"ת פנתה אתמול לבית הדין לעבודה בתל-אביב במעמד צד אחד, וזה הורה לעובדים לשוב לעבודה תקינה. ועד העובדים מיהר אף הוא לפנות לבית הדין בטענה כי ההנהלה הציגה מצג-שווא קיים.

כאמור, הבוקר התקיים דיון במעמד שני הצדדים. בית הדין קיבל הסכמות הנהלת רש"ת, ההסתדרות וועד עובדי רש"ת, לפיהן יבוטל צו המניעה, וכאמור הוחלט בהסכמה כי הצדדים ינהלו משא-ומתן אינטנסיבי וידווחו לבית הדין עד ליום 12.6.2014.

בדיון חזר יו"ר הוועד על כך שלא היו שיבושים ברשות. היועץ המשפטי של רש"ת, עו"ד אריה שחם, אמר בדיון: "אני חותם על כל מה שאמר יו"ר ועד העובדים, במובן הזה שזה ועד שלא מחפש לגרום לעיצומים, וניתן לנהל אתו משא-ומתן".