"כישלון בחזרה הגנרלית" לאצטדיון בסאו פאולו

פיפ"א הודיעה: במגרש, שאמור לארח את משחק הפתיחה של גביע העולם - עדיין ישנן תקלות רבות, ושיצטרכו לקיים בו "טסט" נוסף לפני שריקת הפתיחה

שלושה שבועות בלבד לפני פתיחת גביע העולם בברזיל, הודיעה פיפ"א כי היא דורשת משחק מבחן נוסף לאצטדיון "ארנה קורינתיאנס" בסאו פאולו, אחרי שהמתקן נכשל בטסט האחרון, במשחק שנערך בו בתחילת השבוע. האצטדיון החדש בסאו פאולו, בעל קיבולת של 68 אלף מקומות, נחשב לאחד המרכזיים בטורניר שייפתח בחודש הבא בברזיל - הוא יארח את משחק הפתיחה ב-12 ביוני בין ברזיל לקרואטיה, ובסך הכל יתקיימו בו שישה משחקים במהלך הטורניר, כולל אחד ממשחקי חצי הגמר.

בתחילת השבוע בחנה פיפ"א את האצטדיון במשחק ליגה בין פיגווירנסה וקורינתיאנס, אולם בשל תקלות רבות דרשה פיפ"א מהוועדה המארגנת לשבץ משחק נוסף. הברזילאים שיבצו לאצטדיון משחק ב-29 במאי בין קורינתיאנס וקרוייזרו, שבפועל תוכנן ליום קודם לכן באצטדיון אחר.

כבר עכשיו ברור כי חלק מהתקלות לא יתוקנו במועד. כך למשל הגג שאמור לכסות על הקהל מפני גשם לא יותקן כולו, והשלמתו תסתיים רק לאחר סיום המונדיאל: במשחק בתחילת השבוע נאלצו הצופים למצוא מסתור מפני הגשם הכבד שירד במהלך המשחק. 20 אלף המקומות הזמניים שהותקנו באצטדיון לטובת משחקי המונדיאל לא הותרו לשימוש במהלך המשחק ביום ראשון, בעקבות בעיות בטיחותיות, והם יבחנו במשחק הנוסף שייערך לפני הטורניר.

"האצטדיון לא עמד בדרישות, בצרכים ובתשומת הלב שימשוך משחק פתיחה של גביע עולם", אמר מזכ"ל פיפ"א, ג'רום ואלקה. האצטדיון בסאו פאולו הוא מבין אלו שבנייתם התעכבה ולא הושלמה. הוא נכנס לפיגור בלוחות הזמנים בין היתר אחרי שבשנה שעברה קרס חלק מהגג, בתאונה שהביאה למותם של שני פועלים.