הבעלים גזען? לפחות ההכנסות בסדר

סערת ההתבטאויות החשוכות של בעלי הקליפרס עדיין לא חלפה, ובינתיים הקבוצה יכולה להתנחם ברווח של 10.5 מיליון דולר שנוצר מהריצה שלה בפלייאוף

בזמן שעדיין לא ברור מה יעלה בגורל השליטה של דונלד סטרלינג על לוס אנג'לס קליפרס, לאחר שהבעלים בן ה-80 עמד, כזכור, במרכזה של פרשת התבטאויות גזעניות - קבוצת ה-NBA יכולה להתנחם מהכנסות לא רעות בכלל שרשמה כתוצאה מהריצה המכובדת שלה בפלייאוף 2014.

על-פי ESPN, מדובר על סך של 10.5 מיליון דולר שנכנסו לקופת הפרנצ'ייז, לאור סדרה בת שבעה משחקים מול גולדן סטייט ווריירס, ולאחר מכן סדרה של שישה מפגשים עם אוקלהומה סיטי ת'אנדר בחצי גמר הקונפרנס המערבי (שהסתיימה בהדחה).

זאת, לטענת גורמים הבקיאים במודל חלוקת ההכנסות של הקבוצה ממכירת כרטיסים למשחקי הפלייאוף (חלק מהכסף מגיע ל-NBA, וחלקו נשאר אצל מפעילת אולם ה"סטייפלס סנטר" בלוס אנג'לס, חברת AEG). הקליפרס רשמו, בסופו של חישוב, רווח נקי של מיליון דולר בכל אחד ממשחקי הפלייאוף שלהם, ובנוסף הכניסו עוד כחצי מיליון דולר ממכירת מרצ'נדייז וזכויות שונות באותם משחקים.

עדיין לא ידוע כמה כסף הפסידה הקליפרס בעקבות ספונסרים שהחליטו לנטוש אותה לאחר התפוצצות פרשת סטרלינג, אך גורמים ב-NBA מעריכים כי בין כה וכה, נותני החסות של הקבוצה כבר העבירו לה את מרבית הכספים עבור עונת 2013/14.

על-פי נתוני "פורבס", מאז 2010 רשמה הקליפרס הכנסה ממוצעת של 109.6 מיליון דולר בשנה. הרווח התפעולי הממוצע שלה בתקופה הזאת עמד על 10.9 מיליון דולר לעונה, והשווי שלה מוערך, נכון להיום, בכ-575 מיליון דולר.