שי באב"ד יוזם תוכנית למקרה שערוץ 10 ייסגר

(עדכון) - על-פי התוכנית של מנכ"ל הרשות השנייה, זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ייצאו לערוצים משלהן ברישיון, במקרה שערוץ 10 ייסגר ■ יעקב שחם: יש לתת לערוץ 10 למצות את כל האפשרויות עד סוף דצמבר 2014

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, הציג היום (ה') תוכנית למועצת הרשות השנייה, לפיה זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, ייצאו לערוצים משלהן ברישיון, במקרה שערוץ 10 ייסגר.

מדובר בתוכנית שצפויה להוות בסיס לתזכיר חוק אותו יוזם באב"ד. מועצת הרשות השנייה לא נוטה לקבל עמדה זו של המנכ"ל ומבקשת לאפשר לערוץ 10 למצות את האפשרויות למציאת משקיע.

בתוך כך קיים בשבועות האחרונים באב"ד שיחות ודיונים באשר לקביעת דד-ליין לערוץ 10 למציאת משקיע - עד לסוף חודש מאי. ל"גלובס" נודע כי יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, נוטה להתנגד להצעה ולאפשר לערוץ זמן נוסף למציאת משקיע. קביעה של מועד סופי שכזה אמורה להתקבל במליאת מועצת הרשות השנייה.

בתום דיון שהתקיים היום אמר יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, כי יש לתת לערוץ 10 למצות את כל האפשרויות עד סוף דצמבר 2014.

ערוץ 10 צריך למצוא משקיע עד לסוף השנה הנוכחית, כתנאי לקבלת רישיון. יש לציין כי בעבר הודה באב"ד כי במקרה שהערוץ לא יקבל רישיון, אזי יפעל להוצאה מוקדמת של זכייניות 2 רשת וקשת לרישיונות - כלומר לערוצים משלהן.

בערוץ 10 ממשיכים בניסיונות למצוא משקיע, כשעיקר התקוות נתלות בשלמה רודב שמחפש משקיעים.

רודב עורך בחודשים האחרונים פגישות עם אנשי עסקים, ובהם גם חזי בצלאל ושלמה שמלצר. בסביבת שניהם הכחישו בעבר כוונה להיכנס לערוץ. גם האפשרות שאלכסנדר לוין יכנס כמשקיע לא ירדה מהפרק.

בערוץ 10 סירבו להתייחס לדברים. מהרשות השנייה נמסר: "נושא ערוץ 10 נדון כרגע בין כל השחקנים הרלוונטיים, מתוך הבנה למצבו של הערוץ למול ההתחייבויות. הרשות השנייה מחויבת להסדרת השוק בכדי שיאפשר טלוויזיה איכותית למען הציבור בישראל, והיא פועלת למען השגת מטרה זו".