נתניהו: שקלנו נסיגה משטחים פלסטיניים בגדה המערבית

רה"מ אמר בראיון לבלומברג כי הצעות לנסיגה נשקלו, גם אם משמעות הדבר היא לעקור התנחלויות ■ יחד עם זאת, נתניהו מיהר להוסיף כי רוב הישראלים - והוא ביניהם - לא רוצים לחזור על הטעות מהנסיגה החד-צדדית מעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז כי נשקלו הצעות לנסיגה משטחים בגדה המערבית שמאוכלסים ברובם בידי פלסטינים, גם אם משמעות הדבר היא לעקור התנחלויות. כך כותב העיתונאי ג'פרי גולדברג (Jeffrey Goldberg) שקיים ראיון עם ראש הממשלה שפורסם הבוקר בבלומברג.

יחד עם זאת, נתניהו מיהר להוסיף כי רוב הישראלים - והוא ביניהם - לא רוצים לחזור על הטעות מהנסיגה החד-צדדית מעזה ב-2005 שהובילה להשתלטות של החמאס על הרצועה שמאז ירה משם אין-ספור טילים ורקטות לכיוון ישראל.

ראש הממשלה חזר בראיון על דרישות ישראל שאם תקום מדינה פלסטינית היא תקום רק בתנאי שתכיר בישראל כמדינת היהודים, אבל סייג ואמר כי הפרטנר למו"מ המדיני שהופסק אבו מאזן, פשוט לא מוכן לקבל את הדרישה הזו, שבינתיים לא יכולה לעבור אליו כי השיחות נעצרו.

"אנחנו לא רוצים מדינה דו-לאומית, ואנחנו גם לא רוצים מדינה פלסטינית-איראנית שתקום לידנו", אמר ראש הממשלה בראיון. "אבו מאזן לא מסוגל להתמודד עם הדברים האלה. מאז נאום בר אילן לפני 5 שנים ניסיתי הכל - הכרתי במדינה פלסטינית בתנאים שהוזכרו לעיל, הקפאתי ל-10 חודשים את הבנייה בהתנחלויות, ואבו-מאזן לא עשה כלום.

"מאוחר יותר אף עשיתי את הדבר הקשה מכל - שיחררתי אסירים בטחוניים עם דם על הידיים - טרוריסטים רוצחים, וגם זה לא קידם את השיחות. להפך, אבו מאזן פנה פנייה חד-צדדית לאו"ם, הוא סירב למתווה הראשון של ג'ון קרי ועכשיו הוא גם תמך בברית חמאס-פת"ח".

ראש הממשלה נשאל ע"י המראיין למה הוא לא עושה צעד ומקפיא לגמרי את הבנייה בהתנחלויות. לדברי נתניהו, "זה לא יעבוד. כמו שזה לא עבד בעבר".

נתניהו גם הכחיש בראיון את הטענות לריגול מצד ישראל בארה"ב ואמר כי "ישראל לא ריגלה בארה"ב. נקודה!. לא ריגול ישיר, ולא באופן עקיף - כלום, אפס". ראש הממשלה התייחס גם לטענות על קשיים עם ארה"ב ואמר כי "היחסים באמת טובים - שיתוף הפעולה הביטחוני והשיתוף בידע מועיל לשני הצדדים. זה לא אומר שאין לנו חילוקי דעות, אבל היחסים טובים".

בראיון נתניהו גם תמך במהלך של ארה"ב בסוריה, שנמנע מתקיפה צבאית שם באוגוסט האחרון, ואת החתירה האמריקנית לקחת מידי בשאר אסד את הנשק הכימי הוא כינה "קרן אור במשטר החשוך".