מניית היום: מזנקת לאחר שפרסמה תוצאות חזקות לרבעון

הרווח התפעולי של המלט הסתכם ברבעון בכ-3.2 מיליון דולר, לעומת כ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

חברת המלט , הנמצאת בשליטת קרן פימי, דיווחה הבוקר (א') על תוצאות חזקות ברבעון הראשון של 2014. המכירות רשמו גידול מרשים של כ-23% והסתכמו בכ-23.4 מיליון דולר לעומת כ-19.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול במכירות נובע בעיקר מגידול של כ-47% במכירות המוצרים האולטרה נקיים, (לתעשיית המוליכים למחצה) שהסתכמו בכ-6.7 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת כ-4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן נרשם גידול של כ-15% במכירות מוצרים לתעשייה התהליכית אשר הסתכמו בכ-16.7 מיליון דולר לעומת 14.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בהמ-לט מציינים כי העלייה במכירות בשני תחומי פעילותה נובעת מעליה בביקושים למוצרי החברה באירופה ובמזרח הרחוק.

הרווח הגולמי עלה ב-37.5% והסתכם בכ-9.3 מיליון דולר (כ-40% מהמכירות) לעומת כ-6.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-36% מהמכירות). העלייה ברווחיות הגולמית נובעת מהעלייה בהיקפי המכירות ועליה בהיקפי הייצור שהותאמו לרמות הביקושים.

הרווח התפעולי הסתכם בכ-3.2 מיליון דולר (כ-13% מהמכירות), לעומת כ-1.2 מיליון דולר (כ-6% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה המלט כי הרווח הנקי רשם גם הוא גידול משמעותי והסתכם בכ-2.5 מיליון דולר (כ-11% מהמכירות) לעומת 724 אלף דולר (כ-4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח של הקבוצה בתקופת הדוח נובעת בעיקרה מהעלייה במכירות וברווח הגולמי.

"המ-לט מציגה שיפור משמעותי מול רבעון מקביל אשתקד וצמיחה חזקה בכל הפרמטרים זה רבעון שישי ברציפות", אומר אורי אולינר מנכ"ל המ-לט. "הביקוש למוצרי החברה חזק מתמיד ואנו מצליחים לרשום גידול משמעותי במגזר המוצרים לתעשייה התהליכית המאופיין ביציבות מתמשכת לצד הגידול בביקושים למוצרים האולטרה נקיים".

"הצלחנו לשפר את כל הפרמטרים וזאת על אף התחזקות השקל אל מול שאר המטבעות. צמיחה זו המלווה בשיפור מתמיד ברווחיות, הביאה לתזרים מזומנים חזק, המחזק את איתנותה הפיננסית של החברה. אנו ממשיכים בהגדלת נתח השוק בסגמנטים אסטרטגיים לחברה ומחפשים רכישות ושיתופי פעולה שיגדילו את פורטפוליו המוצרים ויאפשרו לחברה להציע מוצרים איכותיים ומתוחכמים יותר".