חלום הקופה הגדולה של עלייה לפרמיירליג - ושברו

עם הכנסות מובטחות של 120 מיליון ליש"ט למעפילות לליגה הבכירה באנגליה - ההשקעה של בעלי המועדונים בליגת המשנה יוצאת מפרופורציות

עונת הצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה באנגליה) הסתיימה אתמול (שבת) עם עלייתה לפרמיירליג של קווינס פארק ריינג'רס, הקבוצה בה שיחק העונה הישראלי יוסי בניון - לאחר שגברה 0-1 על דרבי קאונטי במשחק הגמר של הפלייאוף בוומבלי. לסטר ובארנלי יצטרפו אליה כעולות אוטומטיות ממקומות 1-2.

ובינתיים, מתברר כי החלום להגיע לליגה הבכירה וההשקעה הגדולה שכרוכה בהגשמתו, עולים הרבה כסף ל-24 מועדוני הצ'מפיונשיפ: על-פי ניתוח הדוחות הפיננסיים שלהם, אותו ביצע עיתון "הגרדיאן", החובות הכוללים של אלו ששיחקו בליגה בסוף עונת 2012/13 הצטברו ל-947 מיליון ליש"ט.

20 מתוך 24 המועדונים ששיחקו בליגה בעונת 2012/13 רשמו הפסדים, שהסתכמו לכדי 349 מיליון ליש"ט. סך הוצאות השכר של הקבוצות - 460 מיליון ליש"ט - היה גבוה יותר מההכנסות שלהן (430 מיליון ליש"ט).

הנתונים הללו נובעים בעיקר מהרצון הגדול של בעלי הבית של המועדונים להגיע אל ה"ג'קפוט" - עלייה לפרמיירליג שמבטיחה בוננזת הכנסות. שלוש הקבוצות שעלו לפרמיירליג העונה הבטיחו לעצמן הכנסות מינימליות של 120 מיליון ליש"ט בשנים הקרובות כתוצאה מההעפלה לליגה הבכירה - הן מתמלוגי זכויות שידור שיקבלו בעונה הבאה, והן מ"מענקי ירידה" שיכניסו במידה ויינשרו בחזרה לצ'מפיונשיפ.