"בספטמבר 2015 תאכלס חריש כ-15 אלף איש"

יו"ר ועדת התכנון המיוחדת בחריש, יגאל שחר: "זאת עומדת להיות העיר הכי צומחת בעשור הקרוב"

"יש לנו כוח ייחודי על פי מינוי של משרד הפנים לתכנן ולהוציא היתרי בניה ביישוב, מה שאין באף עיר אחרת בישראל. חריש עומדת לאכלס כ-15 אלף איש בספטמבר 2015 ולאחר מכן קצב האכלוס יעמוד על 7,500 תושבים כל שנה", כך אמר יו"ר ועדת התכנון המיוחדת בחריש, יגאל שחר, בכנס שנערך ביישוב על ידי משרד הפנים, משרד השיכון והמועצה המקומית לקראת השקת ותחילת הבנייה בעיר החדשה.

עוד הוסיף שחר: "זאת עומדת להיות העיר הכי צומחת בעשור הקרוב".

כזכור, בשנת 2013 נסגרו מכרזים בחריש למעלה מ-2,400 יחידות דיור. חלק גדול מיחידות הדיור ייבנה על ידי קבוצות רכישה והשאר על ידי קבלנים.

"המטרה שלנו היא לאחד את היזמים והעמותות שזכו במכרזים ולפעול כגוף אחד על מנת להעלות את חריש על המפה", כך אמר ראש מועצה מקומית חריש, יצחק קשת בכנס, "אנחנו פועלים לרשת את העיר במערכת של סיבים אופטיים שתתריע על כל דבר שקורה בעיר בנוסף, אנחנו פועלים להתקין בעיר תאורה ירוקה".

מנהלת מחוז חיפה והצפון במשרד השיכון, נירית מיכאלי אמרה בכנס כי גם המשרד השיכון מתכוונים לקדם את מיתוג היישוב החדש: "במכרזים הקרובים בחריש, אנחנו מתכוונים להקצות סכום מסוים בגין כל יחידת דיור לטובת מיתוג של העיר".

בכנס השתתפו גם כ-30 יזמים ועמותות בניהם, חנן מור יחד עם הנהלת קבוצת חנן מור, סמנכ"ל השיווק בדונה, אוהד סבן, סמנכ"ל השיווק בצ' לנדאו, יקי רייסנר ועוד. את הכנס ניהלה חברת VCELL בבעלות מוטי ויזל.