קנדה ישראל יוצאת מהשוק הסיטונאי; גינדי נכנסת במקומה

בעלי השליטה בגינדי השקעות המקימים את שלב א' של פרויקט השוק הסיטונאי רכשו את חלקה של קנדה ישראל ומחזיקים כעת במלוא הזכויות להקמת שלב ב' של הפרויקט

חצי שנה לאחר החתימה על העסקה: קבוצת קנדה ישראל בבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה לבורסה כי היא פורשת מפרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב. במקומה נכנסת לפרויקט חברת מגדלי גינדי, שבבעלות מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי שרכשה את זכויותיה של קנדה ישראל בפרויקט. השלושה הם בעלי השליטה בחברת גינדי השקעות שמחזיקה בחציו השני של הפרויקט, כך שכעת יחזיקו ב-100% ממנו.

בחודש דצמבר האחרון חתמו החברות גינדי השקעות וקנדה ישראל כי רכשו מחברת תנובה ועיריית תל אביב את הזכויות להקמת מגדל בן 44 קומות ו-297 דירות, תמורת 360 מיליון שקל. בנוסף קיבל שתי החברות אופציה לרכישת זכויות למגדל זהה נוסף ב-380 מיליון שקל. בסך הכל עמדו שתי החברות להקים פרויקט בן שני מגדלים ו-594 דירות.

בעלי השליטה בגינדי השקעות, שצפויים כעת להקים את שני המגדלים, מקימים בימים אלה את חלקו הראשון של פרויקט השוק הסיטונאי, בשיתוף עם רבוע כחול נדל"ן ומשה ויגאל גינדי. חלק א' כולל זכויות להקמת קניון ו-11 בניינים בני 14 קומות.

"באופן טבעי נבחנת האפשרות לשלב בפרויקט מגדלי המגורים במתחם השוק הסיטונאי (שלב ב') את משה ויגאל גינדי, אשר שותפים גם בשלב א׳ של פרויקט "גינדי תל אביב" במתחם השוק הסיטונאי" מסרו בעלי השליטה בגינדי השקעות. "גינדי תבוא בדברים עם המוכרות ותתאם עמן כניסת שותף ככל שתהיה".

עוד נמסר כי ממועד כריתת ההסכם הושקעה עבודה רבה בתכנון הפרויקט, מול אגף התכנון בעיריית תל אביב. בחודש הבא צפויה מגדלי גינדי לחשוף את מגדל המגורים הראשון, שישתלב במרקם האורבני של העיר וכחלק מפרויקט גינדי תל אביב הנבנה בימים אלו.

על פי הערכות בשוק הנדל"ן, ההחלטה של קנדה ישראל לצאת מהפרויקט נעוצה בין היתר בשל העובדה שסמוך לחתימת ההסכם בין שתי החברות קרסה המרפסת בפרויקט של גינדי השקעות בחדרה. עובדה שהטילה ספק מצידה של קנדה ישראל ביכולת המקורית לשווק את הדירות בפרויקט במשותף עם גינדי השקעות.

בנוסף, בשוק מעריכים כי הקיפאון במכירת דירות שנרשם בשל תוכנית המע"מ של לפיד תרם אף הוא להחלטה של קנדה ישראל לצאת מהפרוייקט.

מקנדה ישראל נמסר: "כרגע עדיין לא ברור מה יהיו מספר יחידות בר השגה בפרויקט ולא ברור האם העירייה תיתן הקלה של צפיפות 30% או 20%, הדברים יתבהרו רק בהמשך. האופציה נגמרה לנו והחברה החליטה לא לקחת את הסיכון".