שרנסקי פועל לביטול מכירת מתחם הקליטה במבשרת ציון

שרנסקי הופיע על פי בקשתו בפני דירקטוריון חברת הפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית ואמר כי הוא מצפה מחברת הפנסיה לשקול מחדש את החלטתה למכור עד סוף שנת 2014 את מרכז הקליטה במבשרת

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, פועל לביטול המכרז למכירת מתחם מרכז הקליטה במבשרת ציון. שרנסקי הופיע היום (ב') על פי בקשתו בפני דירקטוריון חברת הפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית ואמר כי הוא מצפה מחברת הפנסיה לשקול מחדש את החלטתה למכור עד סוף שנת 2014 את מרכז הקליטה במבשרת.

כזכור, מדובר במרכז קליטה המאכלס למעלה מאלף עולים בני העדה האתיופית שגילו במקרה אודות המכרז וחוששים למקום מגורייהם. כפי שפורסם לאחרונה ב"גלובס נדל"ן", המכרז, אליו הוגשו הצעות בין היתר גם של קבוצות רכישה, פורסם על ידי החברה לניהול קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל.

מדובר במכרז ענק בהיקף כאשר מחיר המינימום שהוצב על הקרקע במסגרת המכרז עומד על 250 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). השטח כולו, שכאמור פועל כמרכז קליטה, מושכר לחברה פרטית וזו משכירה אותו לסוכנות היהודית ולמשרד הקליטה. הנושא אף הגיע לדיון בועדת הקליטה והעליה של הכנסת וגרר תגובות זועמות מצד חברי הכנסת.

שרנסקי קרא היום לחברי הדירקטוריון לפעול על מנת לקדם מהלך שידאג לזכויות העולים המתגוררים במרכז הקליטה וישים קץ לחוסר הוודאות בו שרויים העולים. "יש לנו אחריות מוסרית גם כלפי העולים וגם כלפי הגמלאים. אסור שתהיה התנגשות בין זכויות העולים לזכויות הפנסיונרים ויש למצוא פתרון שיבטיח את הזכויות של כולם". שרנסקי ביקש מחברי הדירקטוריון לפעול בתיאום עם משרד הקליטה ועם הגורמים הנוספים העוסקים בנושא ולעשות כל מאמץ על מנת להבטיח שאף עולה לא יפגע.

כזכור, רק לפני כשבועיים אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) בדיון שהתקיים בנושא כי בכוונתו לפנות למבקר המדינה שיבדוק את הסוגייה: "נפנה למבקר המדינה שיבדוק כיצד קרה שמרכז הקליטה במבשרת ציון נמכר לידיים פרטיות. העולים שהגיעו ארצה אינם רהיטים שאפשר להעביר ממקום למקום. הועדה תעביר את החומר לכל הגופים הרלוונטיים כדי לעצור את תהליך מכירת המרכז לכרישי נדל"ן ואת הפגיעה בעולים".