מכרז פרסום קופ"ח כללית: מו"מ עם המשרדים שעלו לגמר

לשלב הגמר במכרז הגיעו גליקמן-נטלר-סמסונוב, ראובני-פרידן ופובליסיס ישראל ■ ב-2013 פרסמה קופ"ח כללית בהיקף של 14.6 מיליון דולר במחירי מחירון‏‎

הפתעה נוספת במכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית: לאחר פתיחת המעטפות, שהכילו את ההצעות המסחריות של משרדי הפרסום שהגיעו לשלב הגמר, החלה הקופה לנהל משא-ומתן מסחרי עם שלושת המשרדים כדי לאפשר להם לשפר את הצעותיהם - כך נודע ל"גלובס".

ההצעה המסחרית מהווה 60% מהניקוד הכולל של המשרדים, ו-40% הנותרים הם עבור קריאייטיב ואסטרטגיה. המבנה הראשוני של המכרז אמור היה להיות מצגות משרד, משם לעבור למצגות אסטרטגיה ללא קריאייטיב, ורק בשלב האחרון אמורות היו להיפתח המעטפות עם ההצעה המסחרית. השקלול של שני החלקים אמור היה להניב משרד זוכה. עם זאת, הקופה השאירה לעצמה כאופציה את האפשרות לנהל תהליך התמחרות - אופציה שהיא מממשת כעת.

כפי שנחשף ב"גלובס", לשלב הגמר הגיעו משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, ראובני-פרידן ופובליסיס ישראל.

הסיטואציה יוצרת מצב מוזר מעט, שבו משרדי הפרסום ראובני וגליקמן רוכשים מדיה בשיתוף-פעולה עם יוניברסל מקאן, ומולם עומדת קבוצת פובליסיס שרוכשת מדיה באמצעות זניט מדיה.

על פניו החיבור למקאן - קבוצת המדיה הגדולה בישראל - אמור היה לתת יתרון לשני המשרדים שעובדים עמה, אך בפועל חלק משמעותי מתמהיל המדיה שעליו יש לתת מענה במכרז הוא בעיתונות - ושם יודעת זניט מדיה להתמודד היטב, כך שמדובר כפי הנראה בקרב צמוד מאוד.

כפי שדווח ב"גלובס", לאחר תחילת המכרז הפתיעה הכללית, כאשר העלתה את כל שמונת המשרדים שהתמודדו במכרז לסבב הפרזנטציות, זאת למרות שעם היציאה למכרז הצהירו בכללית שלשלב זה יגיעו רק 3-4 משרדים.

מנתוני יפעת פרסום עולה כי היקף הפרסום של שירותי בריאות כללית עמד ב-2012 על כ-25.3 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2013 ירד היקף הפרסום ועמד על 14.6 מיליון דולר במחירי מחירון.

בכללית אישרו את הידיעה.