אנליסט: השוורים ימשיכו לדהור וה-S&P יטפס בכ-15%

האנליסט ג'וזף גרינקורן טוען בתחזית חדשה שפרסם כי ההנפקות הגדולות של החברות הסיניות מעידות על החוזק והחוסן של השוק האמריקאי ■ למשקיעים שמחפשים תשואה גבוהה ממליץ גרינקורן להיחשף לנאסד"ק

ההנפקות הגדולות של החברות הסיניות מעידות על החוזק והחוסן של השוק האמריקאי שנראה כיום חזק מתמיד. כך טוען ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל חברת מוריס גרופ, המתמחה במסחר בוול סטריט. בניגוד לתחזיות רבות בשוק, גרינקורן נשאר אופטימי ומעריך כי עד סוף השנה מדד ה-S&P יוסיף לערכו כ-15%.

גרינקורן מציין כי "ב-2012 ראינו רק 2 הנפקות של חברות סיניות בארה"ב, ב-2013 היו 6 הנפקות כאלה ואילו ב-2014 אני צופה כי נראה 20 הנפקות בהיקף גדול של חברות סיניות בוול סטריט. כבר היום, הוא מוסיף, נסחרות בוול סטריט כ-75 חברות סיניות ששווי השוק שלהן נאמד בכטריליון דולר.

גרינקורן מציין כי בחודש שעבר חלה עלייה בפעילות ההנפקות של החברות הסיניות. חברת מחשוב הענן זנדסק הנפיקה עצמה בוול סטריט ומאז רשמה זינוק של כ-40% בערכה. זנדסק יצאה לשוק במחיר של 9 דולר למניה כשביום שישי האחרון היא השלימה זינוק של כ-75% מההנפקה למחיר של 16.36 דולר למניה.

בשבוע האחרון הונפקה חברת JD.COM שהיא ה"אמזון" של סין, החברה הונפקה במחיר גבוה של 19 דולר, מעל התחזיות שצפו הנפקה במחיר של בין 16 ל-18 דולר למניה. המניה סיימה את שבוע המסחר שלה בהתחזקות של כ-20% למחיר של 22.8 דולר למניה. מה שמרשים בהנפקת JD.COM היא העובדה שהחברה הצליחה לגייס 1.8 מיליארד דולר. כל זה לפני ההנפקה שוברת השיאים שצפויה בקרוב מצד ענקית הקמעונאות עליבאבא.

גרינקורן מעריך כי הגאות הזו של הנפקת חברות חדשות וזרות מעידה על חוסנו של השוק האמריקני ולכן הוא נותן הערכה אופטימית לגבי התחזקות המדדים המובילים בארה"ב. לדבריו, מעבר לשיטה של בחירה בחברות הנמצאות בצמיחה למשקיעים מומלץ להיחשף לשוק האמריקני שצפוי להתחזק משמעותית עד סוף השנה. ה-500 S&P הוא האופציה הסולידית והפחות תנודתית למשקיעים שרוצים להיחשף לשוק האמריקני. מי שמעוניין במעט יותר סיכון אבל עם סיכוי טוב יותר להשאת רווח, כדאי לו להשקיע במדד הנאסד"ק.