דאגה בגוש האירו: עלייה חדה במספר המובטלים בגרמניה

מספר המובטלים בגרמניה עלה בחודש אפריל באופן בלתי צפוי בכ-24 אלף ■ אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 15 אלף ■ האם הנתונים החלשים בגרמניה יובילו את הבנק המרכזי האירופי לחתוך את הריבית?

האם הכלכלה החזקה באירופה בדרך להאטה? לפי נתונים שפורסמו היום (ד') בגרמניה, מספר המובטלים בחודש אפריל עלה באופן בלתי צפוי בכ-24 אלף, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 15 אלף במספר המובטלים. כו כן, שיעור האבטלה נותר ברמה של 6.7% (שנתי), בעוד אנליסטים ציפו לירידה לרמה 6.6%.

לא רק שמדובר בפספוס עצום של התחזיות, למעשה זוהי העלייה החדה ביותר במספר המובטלים בגרמניה ב-5 השנים האחרונות.

בעוד שחלק מהאנליסטים בשוק מאשימים את מזג האוויר הקשה שהשפיע על שוק העבודה, אחרים בשוק סבורים כי הקטר הכלכלי של גוש האירו מאט את הקצב.

עדות נוספת לחולשה של כלכלת גרמניה ניתן היה לקבל גם בתחילת החודש כאשר נתוני הזמנות המפעלים ירדו בשיעור חד של 2.8%, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 0.3%. גם נתוני היצוא לא עמדו בתחזיות האנליסטים.

נזכיר כי בשבועות החולפים הבנק המרכזי האירופי והעומד בראשו מריו דרגי, אותת לשווקים כי הוא עשוי לחתוך את הריבית של חודש יוני לשפל חדש במטרה להחליש את המטבע המקומי ולהמריץ את הכלכלה. הנתונים החלשים בגרמניה, ביחד עם איום הדיפלציה המרחף מעל גוש האירו, רק מספקים סיבות נוספות לבנק המרכזי לממש את כוונותיו.