גולדמן זאקס: קנו מניות של חברות מברזיל - היא תזכה במונדיאל

בנק ההשקעות: הסיכוי של ברזיל להניף את הגביע הוא כ-50%, וההיסטוריה מוכיחה כי מניות של חברות ממדינות שזוכות בטורניר בהכרח יעלו

בגולדמן זאקס אוהבים גם ספורט ולא רק כלכלה. כמו בכל אירוע ספורט גדול, גם הפעם בנק ההשקעות האמריקאי פרסם דוח מקיף בו הוא מנתח את משחקי המונדיאל שייפתחו ב-12 ביוני. הדוח התייחס הן להיבטים הספורטיביים המקצועיים, והן להיבטים הכלכליים והסטטיסטיים של אחד מאירועי הספורט החשובים בעולם.

מהדוח עולה כי "הסוס" המנצח עליו מהמרים בגולדמן זאקס הוא נבחרת ברזיל. הדוח שפרסם הבנק כולל גם טבלאות שונות ובהן הסיכויים של הנבחרות להעפיל לשלבים המתקדמים ואף לזכות בגביע העולם בכדורגל. כפי שניתן לראות בטבלאות המצורפות, בבנק ההשקעות מעריכים כי הסיכוי של ברזיל, מארחת המונדיאל, לזכות בגביע עומד על כ-50%, לעומת 14% בלבד של ארגנטינה, ו-11% של גרמניה.

בפן הכלכלי, מציינים בבנק ההשקעות כי מכיוון שברזיל היא המועמדת המובילה להניף את גביע העולם, כדאי לקנות מניות של חברות ברזילאיות. בגולדמן זאקס טוענים כי לאורך ההיסטוריה, המניות של גופים וחברות ממדינות שזכו בגביע העולם זינקו בחודש שלאחר תום טורניר גביע העולם, בקצב הגבוה ב-3.5% ביחס לקצב עליית המניות הגלובלי.

בית השקעות גולדמן זאקס/ מקור: ביזנס אינסיידר
 בית השקעות גולדמן זאקס/ מקור: ביזנס אינסיידר

גולדמן זאקס 2
 גולדמן זאקס 2

בגולדמן זאקס מציינים ארבע סיבות מרכזיות לכך שברזיל היא המועמדת החזקה ביותר לזכות במונדיאל. לפי כל המדדים, מציינים בבנק ההשקעות, ברזיל היא הנבחרת הכישרונית ביותר. מעבר לכך, לברזיל יש היסטוריה ארוכה במונדיאל ומעבר לכך, יש לה הפעם את יתרון הביתיות. לבסוף, מציינים בגולדמן זאקס כי לנבחרות הלטיניות קיים יתרון עצום כאשר גביע העולם נערך באמריקה, זאת משום שנבחרות אירופאיות אף פעם לא הצליחו לזכות בגביע כאשר המשחקים נערכו באמריקה.