"חיים תומך בי כי הוא מאמין שאני אשה עוצמתית שתשפיע על העולם"

נאם (נעמי) בראיון ל"ליידי גלובס": "לא התלהבתי מעשירים. כסף לא עניין אותי, רק האהבה" ■ "חיים יעזור להגשים לי כל חלום. הוא מרגיש שאני בת של אלוהים"

נעמי פיטקרקססרי / צילום: שי יחזקאל
נעמי פיטקרקססרי / צילום: שי יחזקאל

הם הכירו כשעבדה כמעסה מקצועית בהילטון תל אביב. הוא היה ביישן, היא לא הייתה חברותית, והיחסים נשארו בגבול הקורקטי. אבל יום אחד, אחרי שנפרד מאשתו ואחרי שאביו, אלי הורביץ ז"ל, נפטר, הוא פגש אותה ברחוב.

"התגרשתי", הוא סיפר לה, וביקש: "תוכלי לבוא לעזור לי בניהול משק הבית?". היא הסכימה לבוא שלוש פעמים בשבוע. "בישלתי לו, וכשאכלנו יחד ראיתי כמה הוא בודד. התחלנו לדבר ולהכיר אחד את השני, הבנתי איזה בנאדם מדהים הוא וכמה הוא מיוחד.

"קודם לכן, כלקוח בספא, בקושי דיברנו ולא הרגשתי כלפיו כלום. חשבתי שלא נוכל להתאים, כי אני מאוד רוחנית, והוא מאוד רציני. ידעתי שצורת החיים שלי אז - מגורים ביאכטה ושינה באוהל על צוק בים המלח - היא לא הסגנון שלו. אבל בשיחות איתו ראיתי שיש לו אופי מאוד תאילנדי: הוא חסר אגו, חכם, נוח ועם רצון אינסופי לעזור ולעשות לאחרים טוב. זה מאוד חיבר אותי אליו".

הזוגיות המתהווה הזו הדהימה את עולם העסקים. החיבור בין בן האצולה העסקית השמרנית הישראלית לבין מי שגדלה בכפר של מגדלי אורז בתאילנד, ללא תשתיות חשמל ומים, אינו מחזה נפרץ.

"הדבר החשוב לי ביותר בחיים היה לפגוש את הנפש התאומה שלי. אני מאמינה שאתה מגיע לעולם כדי להעניק אהבה וכדי לקבל אהבה. כל חיי חיכיתי לאהבה הזאת, והיא הגיעה. לא היה לי מושג שהוא מפורסם, גם לא התלהבתי מאנשים עשירים, הם התחילו איתי כל הזמן כי אני נראית טוב, אבל כסף לא עניין אותי אף פעם, רק האהבה. אעשה הכול בשבילה - גם לגור בקרוון ולעבוד בחקלאות".

נעמי פיטקרקססרי וחיים הורביץ / צילום: יוסי כהן
 נעמי פיטקרקססרי וחיים הורביץ / צילום: יוסי כהן

בחודש הבא יינשאו חיים הורביץ, 53, ונאם (נעמי) פיטקרקססרי, 39. הורביץ, בנו של אלי הורביץ, המנכ"ל המיתולוגי שהפך את חברת טבע לאימפריית תרופות בינלאומית, הוא היחיד מבני הדור הצעיר של המשפחה שעובד בחברה שהקים אבי-סבו, לפני 103 שנה. בארבע השנים האחרונות הוא מכהן כדירקטור בחברה, שמחזור ההכנסות שלה עומד על כ-20 מיליארד דולר בשנה. סמוך למותו החזיק אביו ב-1.1% ממניות טבע, שככל הנראה הועברו לשלושת ילדיו (החברה נסחרת לפי שווי של 45 מיליארד דולר).

קודם לכן שימש חיים כחבר בהנהלה הבכירה וכנשיא הקבוצה הבינלאומית (עד לשינוי ארגוני שהוביל למעשה לביטול תפקידו), וכנשיא ומנכ"ל טבע תרופות אירופה. בשלוש השנים האחרונות הוא עומד בראש CHealth, קרן השקעות פרטית בתחום הביומד.

נעמי פיטקרקססרי / צילום: שי יחזקאל
 נעמי פיטקרקססרי / צילום: שי יחזקאל

החיבור בין השניים אפשר לנעמי לסגור מעגל: את הספא בהילטון, שבו עבדה כמסאז'יסטית, היא משיקה בימים אלה כבעלים. במקביל היא לומדת ממשל במרכז הבינתחומי. "חיים תומך בי ובחלומות שלי. המשפט הכי מדהים שהוא אמר לי זה שלא משנה כמה חלומות יש לי, הוא יעזור לי להגשים אותם. זה משפט חזק (מזילה דמעות), זה וואו! זה אומר שהוא מאמין בי, ושהוא מרגיש שזה התפקיד שלו מהיקום. הוא מרגיש שאני בת של אלוהים. הוא מאמין שאני אישה עוצמתית שתשפיע לטובה על העולם, ושאם הוא לא יתמוך בי זה יהיה בניגוד לרצון היקום. לכן הוא רוצה להגשים את שאיפותיי".

כשאני מבקשת ממנה להיזכר ברגע משמעותי בהתהוות הקשר ביניהם, היא מספרת על נסיעה משותפת לדייט. "הוא נהג ואני ישבתי לידו, ואז עברה חתולה בכביש והוא עצר בפתאומיות, ובאופן אינסטינקטיבי שלח את זרועו כדי להגן עליי שלא אעוף קדימה. זה היה רגע חזק עבורי. ידעתי שהוא דומה לי, כי גם אני הייתי מגוננת באופן מיידי על מי שאני אוהבת.

"נכון שהוא מבוגר ממני ב-14 שנה, אבל הבנתי שהגיל לא חשוב. כשהייתי עם בני גילי או עם צעירים ממני יצאתי מהיחסים האלה בלב שבור, הרגשתי שהסתכלו עליי כאילו אני שווה פחות מהם. חיים, לעומת זאת, התייחס אליי בצורה מדהימה, הוא ראה אותי בתור בנאדם ונתן לי הרגשה טובה, חלומית. הוא טוב, עדין ומבין אותי. הוא שם כשאני בוכה.

"בלי חיים הייתי ממשיכה לעבוד בעבודה קשה, ולא מגיעה לאפשרויות הגדולות שנפתחו בפניי. הוא עובד מאוד קשה והוא נותן לי המון כבוד, אז מגיע לו שיתנו לו חזרה. אני אישה תאילנדית, בשבילי גבר זה הכול - צריך לפנק אותו, להגיד לו מילים טובות, להכין לו אוכל, שלא יהיה חסר לו כלום. זה לא אומר שאם יש דברים שאני לא אוהבת, אני לא אומרת. אני גם מחנכת איך להתייחס אליי".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" שיחולק הערב (ה') למנויי "גלובס" ונמכר בסטימצקי

נעמי פיטקרקססרי / צילום: שי יחזקאל
 נעמי פיטקרקססרי / צילום: שי יחזקאל