קבוצת אשטרום השלימה ההנפקה: גייסה כ- 1.5 מיליארד ש'

בסך הכל, נרשמו בשני שלבי ההנפקה ביקושים בהיקף של למעלה מ-2.25 מיליארד שקל ■ מניות החברה צפויות להכנס למדד ת"א 100

קבוצת אשטרום, שהינה קונצרן הבנייה הפרטי הגדול בישראל, השלימה בהצלחה את הנפקתה הראשונית בבורסה בתל אביב, שהיתה אחת מההנפקות הגדולות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות.

אתמול הסתיים השלב הציבורי של ההנפקה ובסך הכל גייסה החברה 1.5 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.2 מיליארד שקל בשתי סדרות אג"ח המדורגות בדירוג A עם אופק יציב על ידי מעלות וכ-270 מיליון שקל במניות.

קבוצת אשטרום הנפיקה לציבור כ-21.5% ממניותיה, ולאור שוויה היא צפויה להכנס למדד ת"א 100.

הנפקת קבוצת אשטרום נוהלה על ידי החברות רוסאריו קפיטל, בניהולו של ליאור פייס, ולידר הנפקות, בניהולו של עמית ורדי.

בשני שלבי ההנפקה של קבוצת אשטרום נרשמו ביקושים גבוהים בהיקף של למעלה מ-2.25 מיליארד שקל, בעקבותיהם הגדילה החברה את ההיקף הכספי של איגרות החוב המונפקות מ-900 מיליון שקל בתכנית המקורית לכ-1.2 מיליארד שקל. שווי החברה לאחר הכסף נקבע בהנפקה לכ-1.25 מיליארד שקל (כ-1 מיליארד שקל לפני הכסף). בנוסף, התחייבה החברה במסגרת התשקיף, כי תבצע תוך 4 חודשים הנפקת זכויות בה יוכלו להשתתף כל המחזיקים במניה, למעט בעלי המניות בחברה עובר להנפקה, ובמסגרתה תינתן הטבה לבעלי המניות.

איגרות החוב שהנפיקה אשטרום מדורגות בדירוג שלA יציב על ידי חברת מעלות. קבוצת אשטרום הציעה למשקיעים סדרת אג"ח צמודה למדד וסדרת אג"ח שקלית. הקרן של הסדרה צמודת המדד עומדת לפרעון בין השנים 2017 ל-2015, והמח"מ שלה עומד על כ- 6.6 שנים. סדרה זו הוצעה עם ריבית שנתית מקסימלית של כ-3.4%, ובעקבות ביקושי היתר נקבעה לה במכרז ריבית נמוכה יותר בשיעור של 2.4% . הקרן של הסדרה השקלית עומדת לפרעון בין השנים 2016 ל-2025, והמח"מ שלה עומד על כ-5.6 שנים. ריבית המקסימום שהוצעה למשקיעים בגין סדרה זו היא ריבית שנתית בשיעור של 5.4%, ובעקבות ביקושי היתר נקבעה לאיגרות החוב ריבית נמוכה יותר, בשיעור שנתי של כ-4.2%.