דונלד סטרלינג תובע מה-NBA פיצויים בסך מיליארד דולר

לאחר שאשתו מכרה את הלוס אנג'לס קליפרס למנכ"ל מיקרוסופט לשעבר עבור 2 מיליארד דולר, הבעלים היוצא טוען לנזקים שגרמה לו ליגת הכדורסל

יממה אחת בלבד לאחר שלוס אנג'לס קליפרס עברה לידיו של מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר סטיב באלמר, תמורת עסקת שיא עבור קבוצת NBA בסך 2 מיליארד דולר - הבעלים של הפרנצ'ייז מאז 1981, דונלד סטרלינג, החליט להגיש תביעת ענק נגד ליגת הכדורסל - למרות האקזיט הלא רע שסידרה לו המכירה.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס, דורש סטרלינג בן ה-80 לקבל פיצויים בסך מיליארד דולר מה-NBA, לאחר שזאת הפרה את הזכויות שלו, השעתה אותו לכל החיים מהליגה, קנסה אותו ב-2.5 מיליון דולר ופתחה בצעדים שמטרתם לאלץ אותו למכור את הקליפרס. התביעה שלו כוללת טענות נגד ה-NBA להפרת הגבלים עסקיים באילוצה לגרום לו למכור את הקבוצה.

"מדובר בתביעה צפויה אך חסרת בסיס", הגיב ריק בוצ'אנאן, סגן נשיא ויועץ משפטי ב-NBA. "אף אחד לא 'הכריח' את סטרלינג או מי מטעמו למכור את הקבוצה".

כזכור, הליגה החליטה לנקוט בצעדים קשים נגד סטרלינג, לאחר שנחשפה הקלטה בה הוא השמיע אמירות גזעניות נגד שחורים. מי שניהלה את מכירת הקליפרס לידיו של באלמר היא אשתו בנפרד של סטרלינג, שלי סטרלינג, המחזיקה באחוזי בעלות משותפים עם בעלה על הקרן המשפחתית ששולטת על הקליפרס. על-פי הדיווחים, התביעה של בעלה לא הוגשה על דעתה.

דונלד סטרלינג תובע את כבודו כעת וגם כסף רב, אבל גם אם, כצפוי, מהלכו המשפטי ייכשל - הוא צפוי להרוויח לא מעט. עבור עסקה בסך 2 מיליארד דולר אמורים הסטרלינגים לשלם בין 700 ל-800 מיליון דולר לרשות המס הפדרלית בארה"ב ולרשות המס המקומית (במדינת קליפורניה). בסופו של תהליך, לכל אחד מהסטרלינגים יישארו "ביד" לפחות 600 מיליון דולר. לא רע בשביל פרנצ'ייז שנקנה בתחילת שנות ה-80 עבור 13.5 מיליון דולר בלבד.

אגב, רכישת הקליפרס על-ידי סטיב באלמר הפכה בין-לילה לעסקת העברת הבעלות הכי יקרה בכל הזמנים בספורט העולמי - ביחד עם זאת שנרשמה ב-2012, במסגרתה נמכרה קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס לקבוצת משקיעים בראשותו של אגדת הכדורסל מג'יק ג'ונסון, בתמורה ל-2 מיליארד דולר. העסקה הכי יקרה בכדורגל העולמי התרחשה ב-2005, עת רכשה משפחת גלייזר את מנצ'סטר יונייטד האנגלית עבור סכום שהגיע ל-1.5 מיליארד דולר. ב-NBA, העסקה הכי יקרה נרשמה באפריל האחרון (מילווקי באקס נמכרה תמורת 550 מיליון דולר).

שלי סטרלינג העדיפה את הצעתו של באלמר על-פני לפחות 4 הצעות אחרות שקיבלה לקניית הקליפרס. באלמר, 58, פרש מתפקידו כמנכ"ל מיקרוסופט בחודש פברואר, והונו האישי מוערך על-ידי אינדקס המיליארדרים של "בלומברג" ב-18.9 מיליארד דולר (מקום 39 בעולם בדירוג העשירים ביותר).

באלמר אינו איש מיקרוסופט הראשון שנכנס לספורט: פול אלן, ממייסדיה של ענקית התוכנה, הוא בעלים של 3 קבוצות - פורטלנד טרייל-בלייזרס (NBA), סיאטל סיהוקס (NFL) וסיאטל סאונדרס (כדורגל, MLB).