מנכ"ל פלאפון: "איחוד הרשתות יוריד 1,000 אנטנות"

גיל שרון מנכ"ל פלאפון בשיחה עם "גלובס": "אני מאמין שיאשרו לפלאפון וסלקום אישור להקמת רשת משותפת פסיבית"

גיל שרון / צילום: יונתן בלום
גיל שרון / צילום: יונתן בלום

"אני מאמין שמשרד התקשורת יאשר את ההסכם לשיתוף פעולה פסיבי עם מרכיב מצומצם של אקטיבי שנגיש יחד עם סלקום, כי זה משרת את האינטרס הציבורי של הורדת 1,000 אנטנות", כך אומר גיל שרון מנכ"ל פלאפון בשיחה עם "גלובס".

דבריו של שרון באים בעקבות פרסום מסמך המדיניות של משרד התקשורת שבהם התיר המשרד פתח לאפשרות שיאשר שיתוף פעולה בין פלאפון לסלקום בדבר רשת משותפת ללא תדרים. מסמך המדיניות של המשרד הביא את פלאפון וסלקום לנהל מו"מ על הסכם חדש לשיתוף רשתות בהתאם למסמך, שאותו יגישו למשרד התקשורת ולרשות ההגבלים לאישור.

ההסכם הקודם בין החברות, שדיבר על איחוד רשתות מלא, כולל תדרים, עדיין לא קיבל התייחסות מצד רשות ההגבלים ואולם על פי כל הערכות ועל רקע פרסום מסמך המדיניות של משרד התקשורת, וגם לפי הודעת רשת ההגבלים על תנאי המיזוג בין פרטנר להוט מובייל - אין סיכוי שהמדינה תאשר הסכם לאיחוד מלא שכולל תדרים משותפים.

נציין שמסמך המדיניות שפרסם משרד התקשורת אינו תואם את עמדת רשות ההגבלים והרשות לא רואה עין בעין עם המשרד. לכן, גם אם המשרד יהיה מוכן לשקול גמישות רבה יותר לשתי החברות ברשת הפסיבית, הרי שעדיין קיים סימן שאלה כיצד תראה זאת רשות ההגבלים.

פלאפון וסלקום שמות את יהבן על שיתוף פעולה פסיבי ביניהן, עם רכיב אקטיבי כפי שציין שרון, וזאת במטרה לצמצם משמעותית את מספר האתרים שכל אחת מהן מחזיקה - נושא שהוא עבורן מאד קריטי ומצד שני בעל חשיבות גבוהה מאד לשר התקשורת גלעד ארדן, שהוא האיש שדחף להביא לצמצום מספר הרשתות בישראל ל - 3 (הוט מובייל ופרטנר, סלקום וגולן טלקום ופלאפון). פלאפון לפי מדיניות המשרד מופלית משום שהיא נותרה החברה היחידה בשוק ללא שחקן נוסף שישתתף איתה בעלויות לבניית רשת הדור הרביעי.