20 שעות עבודה ביממה והתמוטטות: ככה מרגישה הצלחה?

אחרי שהתמוטטה פיזית ונפשית, אריאנה הפינגטון יוצאת בספר חדש נגד התזה המקובלת להצלחה, זו שמדדיה הם ביטול העצמי, ארבע שעות שינה בלילה ו-20 שעות עבודה ביום, וזמינות דיגיטלית טוטאלית

אריאנה הפינגטון / צילום: רויטרס
אריאנה הפינגטון / צילום: רויטרס

נקודת המפנה האישית בחייה של אריאנה הפינגטון הגיעה בצורה של עצם לחי שבורה וארבעה חתכים מכוערים מעל העין הימנית כתוצאה מנפילה שנגרמה מעייפות וחוסר שינה. המייסדת והעורכת הראשית של קבוצת הפינגטון פוסט, מחברות המדיה המשגשגות בעולם, ומהנשים המשפיעות בענף התקשורת, מצאה את עצמה נגררת בין בדיקות MRI ,CT ואקו לב כדי לברר אם יש בעיה רפואית בסיסית מעבר לתשישות. בין תור לתור היא שאלה את עצמה האם ככה באמת מרגישה הצלחה.

הפינגטון, 64, עיתונאית וסופרת ממוצא יווני, ייסדה את אתר החדשות והבלוגים הפינגטון פוסט בשנת 2005, והייתה הראשונה שהצליחה לייצר מודל מצליח ומשפיע של עיתון דיגיטלי. בשנת 2009 רכש תאגיד המדיה AOL את הבעלות על האתר ב-315 מיליון דולר והפך אותה לנשיאת קבוצת מדיה הכוללת למעלה מעשר חברות תוכן של אינטרנט וטכנולוגיה.

ההתמוטטות הפיזית והנפשית לא איחרה לבוא. כעת רואה אור ספרה מעורר ההדים 'לפרוח' (Thrive). הפינגטון משווה את הרדיפה בעולם העסקים אחרי כסף וכוח לכיסא בעל שלוש רגליים. אלה, לדבריה, עשויים להחזיק אותנו באופן זמני, אבל במוקדם או במאוחר אנחנו מועדים ליפול. כדי להצליח, היא אומרת, צריך גם את ה'ממד השלישי', שהוא שכלול היכולת למיקוד עצמי, הסתמכות על אינטואיציה, חיזוק תחושת הפליאה היומיומית והעצמת היכולת לחמלה ונתינה.

"המרדף הבלתי פוסק שלנו אחר האמצעים המסורתיים של הצלחה - כסף וכוח - הוביל למגפה של מחלות הקשורות ללחץ, לשחיקה באיכות מערכות היחסים שלנו ובחיי המשפחה, ובאופן אירוני, גם בקריירות שלנו", היא אומרת. "כסף וכוח הם רק חלק מהמשוואה. מה שחסר הוא הממד הנוסף: רווחה, מה שיאפשר לנו לא רק להצליח, אלא לשגשג".

בספר אישי מאוד היא חושפת את אורח חייה האינטנסיבי ואת האתגרים שעמדו בפניה בניהול הקריירה תוך גידול שתי בנותיה, שהובילו אותה לקריסה. "מצאתי את עצמי על הרצפה בתוך שלולית של דם, שאחרי רגע התברר לי שהוא שלי", היא מעידה. "עבדתי 18 ביממה, ממש מנעתי מעצמי שינה. קריאת ההשכמה הכואבת במיוחד לימדה אותי שבעוד שחשבתי שעל פי כל הפרמטרים המוכרים להצלחה אני בדרך למעלה, הייתי בדרך למטה, תרתי משמע".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי