משרד הכלכלה גרם להקפאת קורס למנהלי עבודה

משרד הכלכלה לא העביר את הכסף וקורס מנהלי עבודה שהיה אמור להפתח הוקפא יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ: "למשרד הכלכלה פשוט לא אכפת מהמצב הקשה בענף שחסרים בו אלפי מנהלי עבודה"

נדלן בנייה מהנדסים /  צלם:  thinkstock
נדלן בנייה מהנדסים / צלם: thinkstock

מצוקת כח אדם בענף הבנייה, עם דגש על המחסור בעובדים זרים, עולה לא פעם לכותרות. אבל במקביל, מתלוננים בענף גם על מחסור שהולך ומחריף במנהלי עבודה ומהנדסים בתחום. כדי לנסות ולהקל על מצוקת העובדים הישראלים מקודם מיזם בשם "בונים ישראלים", מיזם המשותף להתאחדות בוני הארץ, משרד הכלכלה, משרד הביטחון והסתדרות עובדי הבניין והעץ.

מיזם זה דואג לקורסים ולהכשרה של מנהלי עבודה ומבוצע על ידי הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. אולם לאחרונה נתקל מיזם זה בקשיים כאשר קורס מנהלי עבודה שהיה אמור להפתח הוקפא וזאת בשל אי העברת תשלום של משרד הכלכלה.

"שלושה חודשים בהם לא נפתרה בעיית הכשרת מנהלי הבניין מעידים שלמשרד הכלכלה פשוט לא אכפת מהמצב הקשה בענף שחסרים בו אלפי מנהלי עבודה", כך אמר היום (א') יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה ל"גלובס". "איך אפשר לפרסם כל מיני פתרונות למשבר הדיור בלי שיהיה מי שינהל ויעבוד באותם הפרויקטים", המשיך מויאל.

מויאל אף פנה לשר הכלכלה, נפתלי בנט במכתב באותו הנושא במסגרתו האיץ בו למצוא פיתרון לבעיה. "בשל התנהלותם של פקידים ממשרדך, הופסקה בחודש מרץ האחרון, הכשרתם של עשרות מנהלי עבודה בענף הבניה, וזאת על אף המחסור המשווע למנהלים מסוגם בענף. הסיבה לכך היא היעדר תקציב לתשלום למכללת עמל אשדוד, בה מתקיימים לימודי ההכשרה".כך כתב מויאל, לשר בנט. "מבירורים שקיימתי עולה כי חתימה טכנית של עובדים במשרדך היא המעכבת את התשלום למכללת עמל אשדוד. טרם פנייתי זו אליך, ניסיתי אין ספור פעמים לפנות לאנשי משרדך באמצעות גורמים מטעמי בכדי להסדיר את הנושא, אך קיבלתי תשובות שטחיות שאינן מתקבלות על הדעת".

מויאל הוסיף וכתב: "הלימודים הללו הופסקו ערב פתיחת 'השתלמות שלב 4', שהינה שלב קריטי להכשרתם של העובדים, בטרם יציאתם לקורס ההכשרה למנהלי עבודה. מדובר במיטב בנינו המוכנים לעבוד בעבודה פיזית קשה הנושאת עמה אחריות רבה מאוד בנושאי בטיחות. הם רואים בכך אתגר אישי והגשמה של אידיאולוגיה ולצערי, בעקבות ההפסקה הכפויה בלימודים, הם החלו להביע תרעומת גדולה הגורמת לנו לחשוש מנשירתם מהמסלול. לא יתכן כי למרות שהכנו תוכנית הכשרה מסודרת ומקצועית, במשותף עם משרד הכלכלה - הוא זה שלבסוף מכשיל אותה".

בתגובה לטענות נמסר היום ממשרד הכלכלה כי: "ההתקשרות עם עמל אשדוד תחודש בימים הקרובים, עם אישור וועדת המכרזים במשרד הכלכלה. הגורמים השונים עודכנו בצורך להאריך את ההתקשרות, אשר מועד תוקפה פג".