אב בית נוסף תובע: עברתי צנתור בשל העבודה במעון רה"מ

עמנואל סלע, שהועסק כאב בית במעון ראש הממשלה, הגיש תביעה לביטוח לאומי בה הוא מבקש להכיר בו כנכה ■ טוען כי בשל הלחצים הנפשיים והפיזיים שהופעלו עליו בבית ראש הממשלה הוא אינו מסוגל לעבוד יותר

בנימין ושרה נתניהו / צילום: עמוס בן גרשם - לע"מ
בנימין ושרה נתניהו / צילום: עמוס בן גרשם - לע"מ

בחודשים האחרונים מספר עובדים בבית ראש הממשלה עלו לכותרות כשהם מעלים טענות קשות כנגד תנאי העבודה שלהם. ביום רביעי האחרון, עמנואל סלע, שהועסק כאב בית במעון ראש הממשלה, הגיש תביעה לביטוח לאומי בה הוא מבקש להכיר בו כנכה, משום שלקה בליבו בעקבות העבודה במעון ראש הממשלה, ולכן מצבו אינו מאפשר לו לעבוד יותר.

סלע, שעל-פי כתב התביעה עסק בפעילות ספורטיבית על בסיס קבוע ואף היה מדריך טניס בעברו, החל לעבוד מטעם חברת קלינור כאב הבית במעון ראש הממשלה בספטמבר 2013.

בכתב התביעה סלע מתאר את סביבת העבודה התובענית שבה נאלץ לעבוד, שלטענתו גרמה לו לנכות קשה שאינה מאפשרת לו לשוב לעבודה בבית ראש הממשלה או בכל עבודה אחרת.

סלע מפרט בנוסף כיצד במהלך ההכנות לביקורו בישראל של נשיא צרפת פרנסואה הולנד בנובמבר 2013, הוא נאלץ לבצע מטלות מרובות, והופעלו עליו לחצים רבים כדי לעמוד במטלות שונות כגון ביצוע קניות ושליחויות שונות. ביום הביקור של נשיא צרפת טוען סלע כי הוא עבד במשך 17.5 שעות ברציפות.

סלע ממשיך וטוען כי בעקבות שעות העבודה המרובות והמאומצות, בזמן ההכנות לביקור ובמהלכו, הוא חש כאבים בחזה. בתחילה הוא היה סבור כי מדובר בבעיית עיכול, אך לאחר מכן, כאשר לא יכל לסבול עוד את הכאבים, פונה לבית-החולים ושם עבר צנתור לאחר שאובחן כסובל מאוטם שריר הלב.

"עקב העומס הפיזי והלחצים הנפשיים בהם היה מצוי מרשנו בתקופת הביקור ובסמוך אליו, מרשנו אינו מסוגל לשוב לעבודתו או לכל עבודה מתאימה אחרת", נכתב בתביעה לביטוח הלאומי.

סלע מיוצג בידי עו"ד נעמי לנדאו.

נזכיר לפני כ-3 חודשים נחשף כי אב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, תובע פיצויים בסך מיליון שקל מראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, בטענה כי הועסק באופן פוגעני, וכי בית ראש הממשלה לא עמד בהתחייבויות כלפיו לקבלת תקן קבוע.